رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیاز است مردم آگاهانه برای مقابله با شرایط سخت پیش رو کنار مسئولان اجرایی و کادر درمانی باشند.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 03 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان مرکزی افزود: خیز دوباره و موج جدید کرونا حاصل مسافرت های نوروزی، دید و بازدیدهای بی‌محابا و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور پرتعداد در معابر شلوغ و مراکز خرید در آستانه نوروز و برپایی مراسم عزا و عروسی در ایام تعطیلات سال نو بوده است.
وی یادآورشد: حالا که عید نوروز و تعطیلات تمام شده، از مردم می خواهیم در مجالس و تجمعاتی همچون عروسی و عزا شرکت نکنند تا بتوان این بیماری را تحت کنترل درآورد.
وی تاکید کرد: ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک از بیماران کرونایی تکمیل شده و بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیز با توجه به خدماتی که در حوادث ترافیکی دارد ظرفیت محدودی برای اختصاص به بستری بیماران کرونایی خواهد داشت و می‌توان گفت تکمیل ظرفیت است.
متولی سلامت استان مرکزی گفت: ویروس کرونای انگلیسی سرعت انتقال بالا دارد و شهرهای دلیجان، خنداب، آشتیان به سرعت به سمت تغییر رنگ و بحرانی شدن پیش می‌روند و نیاز است که مداخلات لازم صورت بگیرد.
وی افزود: سویه انگلیسی کرونا که در تمام کشور منتشر شده رده‌های سنی مختلف را درگیر می‌کند و خطر برای افراد کهنسال و بیماران زمینه‌ای جدی‌تر است.
دکتر جمالیان گفت: اگر مردم شیوه نامه ها و توصیه های گفته شده را رعایت کنند، شاید بتوان موج چهارم را کمترین خسارت پشت سر گذاشت، اما اگر رعایت نکنند، روزهای سختی را پشت سر خواهیم گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار