نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: افرادی باید در انتخابات ۱۴۰۰ برگزیده شوند که برآیند عقلانیت و هوشمندی جمعی مردم باشند.
کد خبر: ۹۵۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 02 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ فصل مهمی در مناسبات گام دوم انقلاب اسلامی است افزود: گزینش آگاهانه و پرهیز از سیاست‌زدگی و انتخاب احساسی باید محور این رخداد باشد.
وی یادآورشد: افرادی باید در این انتخابات برگزیده شوند که برآیند عقلانیت و هوشمندی جمعی مردم باشند و دردآشنا، خدوم و متعهد بوده و هرآنچه توان دارند در سایه راهبردهای هدفمند و برنامه‌های کارآمد در راستای بهبود معیشت و رونق اقتصادی کشور به کار گیرند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم انتخابات ۱۴۰۰ متعلق به تعیین تکلیف کرسی‌های شوراهای اسلامی شهری و روستایی است که به‌عنوان پارلمان محلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و در این راستا نیز باید شایسته‌ترین افراد انتخاب شوند که امانتدار و خدمتگزار باشند.
وی افزود: رسیدگی به عمران، آبادسازی، دوری از اسراف و حفظ بیت المال باید سرلوحه امور منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد و این تکلیفی سنگین بر عهده مردم است تا با مطالعه عمیق بهترین‌ها را برای شوراها گزینش کنند.
وی یادآورشد: منتخبان شوراهای اسلامی باید به موضوعات ترافیک، پاکیزگی هوا، بهداشت، اشتغال، خانواده و سلامت محیط زیست توجه خاص داشته باشند  و برای آن برنامه‌ریزی عملیاتی ارایه دهند و این مردم هستند که با تک تک آرای خود وزن شوراها را مهر تایید می‌گذارند و باید متخصصان و خوش فکران را به این نهاد بفرستند.
وی اظهار داشت: مسئولان استان مرکزی باید همگی همت کنند تا به توصیه مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ برای حمایت و پشتیبانی از تولید اهتمام جدی صورت بگیرد چرا که این استان به پایتخت صنعت و تولید کشور شهرت دارد و شایسته است که در مانع زدایی از تولید پیشگامی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نگاه مسئولان و مردم نباید به بیرون از کشور و مساعدت سایر کشورها باشد بلکه تنها راه نجات کشور تکیه به اقتصاد درون‌زا است و هرگز بیگانگان دلسوز ایران نیستند و عزت و بزرگی روزافزون کشور  نیاز به تلاش دارد که این ظرفیت در داخل وجود دارد.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: ساخت بیمارستان ولیعصر(ع) اراک به عنوان یکی از طرح‌های ملی سلامت با ۱۱۰ میلیارد تومان می‌توانست تکمیل شود اما با پیمانکار جدید قرارداد بسته شده تا ظرف ۱۵ ماه با ۲۸۵ میلیارد تومان تکمیل شود که این میزان اعتبار به غیر تجهیزات درمانی در این مجموعه درمانی است.
وی افزود: پیگیری زیادی از سوی اینجانب در چند نوبت برای ساخت این مجموعه درمانی صورت گرفته چرا که این بیمارستان مادرتخصصی از نیازهای پایه و بسیار اولویت‌دار استان مرکزی است که هیچ تعللی در ساخت و راه‌اندازی آن جایز نیست.
وی اظهار داشت: لازم است مدیران استانی برای این طرح سلامت محور ملی نظارت جدی اعمال کنند تا با تکمیل آن مردم از خدمات بهداشتی و درمانی آن به‌زودی بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار