رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: با نصب و راه اندازی دستگاه شتاب دهنده، پرتو درمانی و درمان انواع سرطان ها در سال جدید، شتاب می گیرد.
کد خبر: ۹۴۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 18 March 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر آذین احمری افزود: این مرکز درمانی یکی از مجهزترین مراکز درمان سرطان در کشور است و علاوه بر ارائه خدمت به شهروندان، به مردم استان های همجوار نیز خدمت رسانی می کند.
وی یادآورشد: کار ساخت فضایی که قرار است دستگاه شتاب دهنده در آن نصب شود، حدود یک سال به طول انجامید و با آغاز سال جدید، این دستگاه نیز فعالیت خود را  با قدرت آغاز خواهد کرد.
وی تاکید کرد: دستگاه شتاب دهنده خطی، یکی از پیشرفته ترین دستگاه های موجود و به روز دنیاست که با نصب آن در مرکز درمانی آیت الله خوانساری، صف انتظار برای پرتو درمانی بیمارن سرطانی تا حد زیادی کاهش می یابد.
دکتر احمری گفت: این شتابدهنده در درمان بیماری سرطان بسیار حیاتی و دارای اهمیت است که به دلیل تحریم های ظالمانه، محدودیت های فراوانی در خرید این تجهیز و یا پشتیبانی خدمات برای ما قائل شده اند.
رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با قدردانی از زحمات و پیگیری های رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک برای خرید و ارسال این دستگاه به استان، گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی، رادیوتراپی به وسیله شتاب دهنده در بیشتر مراکز پرتو درمانی جایگزین دیگر دستگاه‌های درمانی شده است.
وی یادآور شد: استفاده از شتاب دهنده‌های خطی الکترون، کاربردی‌ترین روش در پرتو درمانی سرطان‌ها محسوب می‌شود و  هم اکنون حدود ۵۲ درصد از بیماران سرطانی از این روش در فرآیند درمان خود استفاده می کنند.
دکتر احمری به پاک سازی این بیمارستان از پذیرش بیماران کرونایی از اول بهمن اشاره کرد و گفت: هیچگونه خطری بیماران سرطانی را تهدید نمی کند و مراجعین می توانند با خیالی آسوده در این مرکز، خدمات مربوطه خود را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار