رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:حمایت از تولید، اشتغال وصنعت در استان متوقف نمی شود.
کد خبر: ۹۴۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 14 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی با اشاره به بررسی عملکرد و ارزیابی اقدامات اعضای ستاد افزود: موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در اتخاذ تصمیم‌های مهم و شناسایی گره‌های بزرگ و ارائه راهکار برون‌رفت از آنها در ستاد بررسی می‌شود، اگر خلاءها جبران کنیم مدیون هستیم بنابراین با هر فردی که جایگاه و مسئولیتی دارد و در کارها گره و مشکلات ایجاد کرده برخورد می‌شود به همین سبب باید نگاه گره‌گشایی در نظام داشته باشیم.
وی یادآورشد: صرف نظر از شعار سال آینده که با نگاه تیزبین مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) تعیین می شود، اعضای ستاد و دستگاه قضایی در کنار صنایع، صنعتگران و تولیدکنندگان و کارگران و به دنبال توسعه اشتغال در استان و مدافع حقوق کارگر و صنعتگر است و حمایت از تولید، اشتغال و صنعت در دستور کار دادگستری بوده زیرا این موضوع تنها راه نجات کشور است و متوقف نمی‌شود و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم که استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور، فعال و پویا باشد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در حوزه صنایع، فسادهایی وجود دارد که نمی‌توان به بهانه اینکه مجمتع صنعتی، تولیدی خصوصی است، اجازه دهیم که اموال به تاراج رود به همین سبب سال آینده با توجه ویژه و با همکاری دستگاه‌ها این موضوع باید پیگیری شود و از ظرفیت مردم، رسانه‌ها و مطبوعات استفاده و شفاف سازی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: موضوع رفع مشکلات صنایع خرد و کلان استان در ستاد و مطالبات از شرکت‌ها و کارخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌ها، بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی بررسی شد که همراهی و کمک آنان باعث می‌شود تا تولید متوقف نشود و در زندگی کارگر که ستون فقرات تولید است مشکلی به وجود نیاید.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: تامین سلامت مردم، صنعت سبز و حفظ محیط زیست جزو اصول حیات بشری است که در قانون اساسی هم به آن تاکید شده بنابراین سلامت و زندگی مردم را به سبب صنعت نباید تحت تاثیر قرار داد و با توجه به اینکه استان مرکزی قطب صنعتی کشور است باید صنعت استان، صنعت سبز شود و آلایندگی نداشته باشد و در نهایت سلامت مردم حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: در حوزه صنعت، بعضی از افراد حیات خود را در ایجاد جو روانی و تجمع می‌بینند که دادگستری با این افراد برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد امنیت صنعت حتی در واحد صنعتی، تولیدی خصوصی به خطر بیفتد و با افرادی که اخلال در روند تولید و اشتغال داشته باشند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مدیران استان باید برنامه‌ریزی کنند تا از صنایع موفق و بزرگ استان به ویژه اراک، آلایندگی سهم مردم نشود و در امورعام‌المنفعه صنایع ورود کنند و برنامه داشته باشند تا فقط خطرات جسمی و روحی برای مردم اراک وجود نداشته باشد. استان مرکزی در تولید ملی و صنایع استراتژیک نقش دارد درصورتی که حتی اگر یک درصد در رفاه مردم استان هزینه شود اثرات بسیار مثبت و مفیدی بر آسایش و رفاه زندگی و معیشت مردم خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: افرادی به سبب مشکلات اقتصادی و مالی و فقر در زندان به سر می‌برند بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند، اما اینکه صنایع زد و بند و فساد مالی داشته باشند و مازاد سود درآمد را در سایر استان‌ها و خارج از کشور هزینه و سرمایه‌گذاری کنند منصفانه نیست و باید عواید کارخانجات و صنایع استان نفعی برای مردم داشته باشد زیرا اکنون در بعضی از نقاط اراک فقر مطلق و محرومیت وجود دارد و بر اساس گزارش‌ها دانش‌آموزان این مناطق هم در شرایط سختی هستند به همین سبب باید مدیران و مسئولان توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به مهم‌ترین مشکل شرکت‌ها گفت: شرکت شهرک‌ها مطالباتی بابت تعدیل بعضی از واحدها داشته که بر اساس مصوبات گذشته ستاد تسهیل، اخذ تعدیل قانونی نبوده و مبنای درستی نداشته به همین سبب باید به شرکت مسترد و در زمینه واگذاری اراضی به شهرک‌ صنعتی خیرآباد اراک هم باید تسریع شود و سرمایه‌گذار دچار محدودیت نباشد.

وی عنوان کرد: در ابتدای سال حدود 50 کارخانه و شرکت بزرگ و کوچک مشکل‌دار شناسایی شدند و تزلزلی در خط تولید و پرداخت حقوق و مزایای کارگران وجود داشت که اقدامات بسیار گسترده‌ای در این زمینه انجام شد و برای بعضی از شرکت‌ها حدود 10 جلسه کارشناسی با تایید ریاست معظم قوه قضائیه در سطح کشوری با حضور دادستان کشور و رئیس محترم قوه قضائیه تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان کارنامه موفقی داشته و بیش از 100 کارگر کارخانه‌ها که در سال گذشته حکم حبس گرفته بودند با پیگیری و دستور ریاست معظم قوه قضائیه با نگاه ارفاقی به قشر کارگر خفیف‌ترین حکم‌ها صادر و در نهایت آرامش خوبی در این زمینه ایجاد شد اما برخی از مشکلات هنوز وجود دارد و نیاز به هم‌افزایی و همکاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: از اعضای محترم شورای تامین، ستاد تسهیل و سایر کسانی که با ستاد اقتصاد مقاومتی استان در حوزه صنایع، کار و اشتغال همکاری داشتند و در راستای کاهش مشکلات تلاش کردند تشکر و سپاسگزاری می نمایم، با توجه به حساسیت موضوع و جنگ تمام عیار اقتصادی ما در جهاد اقتصادی به سرمی‌بریم و در واقع همه جهادگرهستند و ان شاء الله نزد قادر متعال مأجور می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال به سبب شرایط موجود در جامعه از جمله شیوع بیماری کرونا سال سختی بود که شرایط جهانی و بین‌المللی هم به واسطه این بیماری تحت تاثیر قرار گرفت، بیان داشت: راه نجات از مشکلات، تکیه بر توان داخلی است و نباید در خارج از مرزها منتظر گره‌ گشایی از مشکلات باشیم .

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در سال آینده می‌توانیم رضایتمندی مردم از نظام را افزایش دهیم و مردم همانند سال‌های گذشته با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه می‌آفرینند و برای اینکه اقتصاد و امنیت و قدرت ما در دنیا افزایش یابد لازم است مردم پای کار باشند و مسئولان نیز ضرورت داردبا خدمت صادقانه، رضایت‌مندی ایجاد کنند.حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: اعضای ستاد تا تاریخ 20 فروردین‌ماه گزارش عملکرد خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و با توجه به گفته مقام معظم رهبری که بیان فرمودند تفاوت امسال با سال گذشته در این است که در سفره مردم تغییر حاصل شود باید اقداماتی که در این زمینه انجام شده گزارش عملکرد آن اعلام شود، با توجه به تحریم‌ها و مشکلات تلاش کردیم تا صنایع زمین نخورند و تولید آنها متوقف نشود که این کار اقدام ارزشمند و شایسته‌ای است و می بایست اقداماتی که منجر به جهش و افزایش تولید شده اعلام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم یکی از مشکلات بازار، گرانی و گران‌فروشی است که باید نظارت شود. اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، دادگستری، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند تا با قیمت‌های مختلف در بازار مواجه نشویم و در حق مردم اجحاف نشود.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار گفت: باید تلاش‌کنیم تا با اقدامات مدیریتی، جهادی و انقلابی سرمایه‌گذاران در استان برای سرمایه‌گذاری تشویق شوند و به سمت حل مسائل و معضلات حوزه سرمایه گذاری، گام برداریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار