مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نرخ مراكزگردشگری و اقامتی در ایام نوروز بر اساس قیمتهای مصوب سالجاری خواهدبود و در سال ۱۴۰۰ هیچ گونه افزایش قیمت در اماکن گردشگری و اقامتی اعمال نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 14 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: با توجه به اینکه در آستانه نوروز ۱۴۰۰ هستیم و عموما تعطیلات نوروز فرصتی برای سفر و گردشگری است، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌هایی متفاوت از سال‌های گذشته را در نظر گرفته است تا سفری مسئولانه و هوشمندانه انجام گیرد.
وی با تاکید بر اینکه طبق آخرین دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا کمترین میزان سفرها پیش‌بینی شده است و مسلما استان مرکزی تابع این تصمیمات خواهد بود، یادآورشد: به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه سفرهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: سفرهای رزروی از جمله سفرهای مدنظر وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی است که تمام با شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز و تاسیسات گردشگری استان و طریقه سفر همچون ناوگان عمومی، هوایی و زمینی در نظر گرفته می‌شود.
مرزبان با بیان اینکه اقامت در اماکن عمومی و مدارس و پارک‌ها و برپایی چادر در طول تعطیلات نوروز کاملا ممنوع است، گفت: در مسیر دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا پیش خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی درست و اصولی سعی می‌شود که نشاط اجتماعی در جامعه حفظ شود، همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گرشگری و اقامتگاه‌های استان با جدیت دنبال می‌شود به طوری که تاریخی صدور پروانه های بهداشتی و پروانه‌های تاسیسات تحت بازرسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ هیچ گونه افزایش قیمت در اماکن گردشگری و اقامتی نخواهیم داشت، افزود: با توجه به عدم قطعیت وضعیت کنونی استان و مشخص نبودن رفتار و جهش ویروس به صورت مطمئن نمی‌توان درزمینه وضعیت استان‌ها تصمیم‌گیری واحد داشت به همین دلیل با تغییر شرایط تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
وی ادامه داد: مسلما اولویت اصلی حفظ سلامت مردم است و توصیه می‌شود که با توجه به شرایط کنونی سفرهای هوشمندانه و استفاده از خدمات و مراکز اقامتی دارای تایید وزارتخانه مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت : در ورودی هر شهرستان پایگاه‌های نوروزی برپا می‌شود، اما تمرکز فعالیت‌ها و برنامه‌ها بر استفاده از فضاها و تورهای مجازی است و در برنامه است که به مانند نوروز ۹۹، بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها استان و معرفی محصولات صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار