رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علاوه بر اورژانس، بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز به حالت آماده باش درآمده اند.
کد خبر: ۹۴۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 13 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: با توجه به نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه سال و اتفاقاتی که همه ساله در این شب و روزهای منتهی به آن می افتد، کلیه ظرفیت درمانی در استان برای ارایه خدمت به مصدومین احتمالی، بسیج شده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه بر اساس گزارشات رسیده، تعدادی از هم استانی ها در اثر نگهداری و استفاده از مواد محترقه، دچار صدماتی از جمله قطع عضو و سوختگی شده اند که این مسئله یکی از مهمترین دغدغه های حوزه سلامت است.
وی اضافه کرد : مواد محترقه دست ساز، غیر استاندارد و بسیار خطرناک بوده و تهدیدی بزرگ برای سلامت استفاده کنندگان به خصوص جوانان و نوجوان هستند.
وی یادآور شد: به غیر از آمادگی مراکز درمانی تابعه دانشگاه در شهرستان های استان، دو بیمارستان ولیعصر با ۲۸۵ تخت(سانتر فعلی سوختگی و ارتوپدی) و بیمارستان امیرکبیر با ۲۲۰ تخت(سانتر چشم وENT) نیز با رعایت شیوه نامه ها و ضوابط بهداشتی در آمادگی کامل قرار دارند تا به مصدومین احتمالی ارائه خدمت کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: امیدواریم امسال با رعایت نکات ایمنی و هر چه بیشتر همشهریان، شاهد کاهش آسیب ها به خصوص چشمی و شوختگی و در نتیجه کمتر شدن مراجعه به اورژانس بیمارستان باشیم.
دکتر جمالیان اضافه کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و وجود خطر انتقال احتمالی ویروس در مراکز درمانی، تمامی اقدامات لازم برای درمان مصدومین چهارشنبه آخر سال با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و درمانی انجام شده است.
وی به مردم به خصوص والدین توصیه کرد: برای در امان ماندن از ابتلاء به بیماری کرونا و نیز صدمات ناشی از حوادث مراسم آخرین چهارشنبه سال در منزل بمانند و حتی الامکان از خانه خارج نشوند.
وی تاکید کرد: قرارگیری در آستانه نوروز و شیوع بیماری کرونا ضرورت رعایت موارد ایمنی و بهداشتی را بیشتر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار