رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از مرمت بنای تاریخی امامزاده حواخاتون موت‌آباد با مشارکت اوقاف و امور خیریه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 10 March 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمدعلی آقازیارتی افزود: پس از بررسی‌های اولیه در بازدید از این بنای تاریخی که در روز گذشته با همراهی کارشناس اداره کل اوقاف انجام شد مرمت و بازسازی آن به زودی آغاز می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای مرمت بنای تاریخی امامزاده حواخاتون سه میلیارد ریال است که مقرر شد با مشارکت اداره کل اوقاف استان به زودی و بعد از تهیه شرح خدمات آن نسبت به مرمت آن اقدام شود.
آقازیارتی یادآورشد: امامزاده حواخاتون یکی از مهمترین بناهای مذهبی در این روستا است که قدمت آن به دوره سلجوقی- ایلخانی برمی‌گردد.
او افزود: این بنای تاریخی در روستای موت آباد دهستان معصومیه قراردارد و مصالح اصلی و تزئینات آجری آن از ارزش معماری بالایی برخوردار است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک یادآور شد:امامزاده حواخاتون به شماره۱۱۲۷ در سال ۱۳۵۴در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار