رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تجهیزات بروز تصویربرداری می تواند در تشخیص و درمان زودرس به عنوان بازویی کمکی برای پزشکان باشد.
کد خبر: ۹۴۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ 09 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید دکتر علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان از مرکز جامع تصویربرداری بیمارستان امیرکبیر اراک، افزود: امروزه درمان بسیاری از بیماری ها با تشخیص زود هنگام امکان پذیر است و یکی از عوامل تقویت کننده این موضوع، بروز بودن تجهیزاتی است که پزشکان و کادر درمانی از آنها استفاده می کنند.
وی یادآورشد: خدمات درمانی همچون زنجیره هایی به هم متصل بوده و تقویت یک بخش باعث تقویت و افزایش کیفیت و کارایی در بخش های مرتبط دیگر می شود.
وی تاکید کرد: به همین منظور برای تقویت بخش تصویربرداری اقدام به خرید و تجهیز بیمارستان امیرکبیر اراک کرده ایم و در این راه بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای آماده سازی ساختمان مورد نظر، ۳ میلیارد تومان برای خرید دستگاه "ام آر آی" و بالغ بر ۲ میلیارد تومان دیگر نیز (با ارز دولتی) برای خرید یک دستگاه سی تی اسکن فراهم شده است.
دکتر جمالیان افزود: دستگاه ام آر آی تهیه شده، یکی از دستگاه های منحصر به فرد در کشور است و خصوصیات برجسته‌ای دارد که این دستگاه را با سایر دستگاه‌های موجود در استان های همجوار متمایز می کند.
وی ادامه داد: عملکردی بودن این دستگاه ""ام آر آی" وجه تمایز آن نسبت همجنس خود بوده و می تواند به پزشکان کمک کند که از آن جمله می توان به فانکشنال (برای بیماران اعصاب و روان) و کاردیاک(برای بیماران قلبی) اشاره کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با قدردانی از حمایت ها و پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان در حوزه سلامت، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با تمام توان سعی در بهبود و تقویت حوزه های مختلف درمانی دارد که برای تحقق اهداف نیازمند حمایت و کمک های همیشگی مردم و مسئولین می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار