استاندار مرکزی گفت: راه‌اندازی خانه ریاضی برای تربیت نیروی انسانی بخش صنعت استان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 07 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: ایجاد خانه ریاضی در استان مرکزی از جمله مصوبه‌های شورای آموزش و پرورش استان در سال گذشته بوده و نیاز است دلیل عدم ایجاد این خانه اعلام و نسبت به رفع مشکلات آن اقدام شود.
وی از افزایش ۲ پله‌ای رتبه کنکور استان در سطح کشور خبرداد و گفت: رتبه کنکور این استان با ۲ پله ارتقاء از جایگاه سیزدهم در سال گذشته به جایگاه یازدهم در سال جاری رسیده‌است.
آقازاده با یادآوری تایید پرونده ۶۰۷ نفر از فرهنگیان استان مرکزی برای بهره‌مندی از طرح مسکن فرهنگیان گفت: ۳۳۱ نفر برای دریافت مسکن در شهرستان اراک و بقیه در سایر شهرستان‌های استان سکونت دارند.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود مسکن در شهر اراک، بخشی از مسکن مورد نیاز این افراد در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر تامین می‌شود.
استاندار مرکزی گفت: فراخوان انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ساخت ۶ هزار مسکن در انتهای منطقه هپکوی اراک به زودی ارایه و تلاش می شود قسمتی از مسکن مورد نیاز فرهنگیان استان نیز در این منطقه تامین شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم از اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان(کوچ) خبرداد و گفت: در این طرح دانش آموزان به پنج گروه لاغر، خیلی لاغر، وزن مطلوب، چاق با درصد بالا و افراد با اضافه وزن تقسیم می‌شوند.
بهرام حسین‌آبادی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده تعداد دانش آموزان خیلی لاغر در مناطق غیر برخوردار و حاشیه شهرها بیشتر از سایر نقاط شهرستان‌های استان مرکزی است.
وی ادامه داد: ۲۲ هزار نفر از دانش آموزان استان مرکزی سالانه به پایه اول ابتدایی وارد می شوند که تنها ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر آنان در دوره پیش دبستان ثبت‌نام کرده‌اند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، امسال ۲ هزار نفر از متولدین استان در دوره پیش دبستانی ثبت نام کردند که با اجرای ۲ طرح در مرحله نخست تعداد این افراد به پنج هزار نفر و مرحله دوم به ۱۰ هزار نفر افزایش یافت.
حسین آبادی گفت: مدیریت مهدهای کودک در کشور به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود و بر این اساس نیاز است با تصویب مصوبه‌ای تمامی ظرفیت‌ها و نیروی انسانی این مهدها از اداره کل بهزیستی به آموزش و پرورش استان منتقل شود.
وی یادآور شد: سه هزار و ۳۸۲ نفر از فرهنگیان استان مرکزی برای دریافت مسکن در طرح اقدام ملی فرهنگیان این استان ثبت نام کردند که به دلیل نداشتن شرایط لازم برای شرکت در این طرح، این تعداد به ۶۰۷ نفر کاهش یافته‌ است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۳۳۱ نفر این افراد برای دریافت مسکن در شهرستان اراک و بقیه در سایر شهرستان‌های استان ثبت نام کرده‌اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۳ میلیون دانش آموز در مرحله نخست طرح کوچ در سطح کشور مورد غربالگری قرار گرفتند که سهم استان در این مرحله ۲۲۸ دانش آموز بود.
مهدی دمنه افزود: استان مرکزی در مرحله نخست طرح کوچ با غربالگری این میزان دانش آموز جزو سه استان برتر در اجرای طرح کوچ در کشور بوده‌است.
وی ادامه داد:۱.۶۲درصد دانش آموزان استان مرکزی در این طرح خیلی لاغر،۳.۵۱ درصد لاغر، ۶۵ درصد دارای وزن طبیعی،۲۰.۳۱درصد دارای اضافه وزن و۹.۲۷درصد در گروه دانش آموزان چاق قرار گرفتند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: دانش آموزان دختر استان در تمامی ستون‌های این طرح نسبت به پسران از وضعیت بهتری برخوردار بودند.
دمنه گفت: شهرستان‌های سربند، کمیجان و شازند دارای بیشترین دانش آموزان لاغر و خیلی لاغر، سربند، کمیجان و خنداب بیشترین دانش آموزان با وزن طبیعی و محلات، خمین و ساوه دارای کمترین دانش آموزان با وزن طبیعی هستند.
وی ادامه داد: شهرستان‌های ساوه، ناحیه ۲ اراک و خمین دارای دانش آموزان دارای اضافه وزن و محلات، ساوه، زرندیه و خمین نیز دارای بیشترین دانش آموزان چاق هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، زندگی ماشینی، کمبود تحرک، آپارتمان نشینی، عادات ناصحیح تغذیه و شیوع ویروس کرونا از جمله عوامل افزایش وزن در بین دانش آموزان استان است.
دمنه ادامه داد: کاهش سه درصدی وزن دانش آموزان گروه چاق و دارای اضافه وزن، افزایش آگاهی سلامت در بین دانش آموزان و اطلاع رسانی خطرات افزایش وزن در بین دانش آموزان از جمله اهداف اجرای طرح کوچ در استان مرکزی و سطح کشور بوده‌ است.
وی تاکید کرد: مرحله دوم طرح کوچ از ابتدای اسفندماه در استان مرکزی آغاز شده و نتایج این طرح تا پایان این ماه ارایه می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دچار کمبود وزن و لاغر در سطح این استان وجود دارد که هشت هزار نفر این افراد در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهرها زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار