رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به بحران کرونا و خستگی کادر بهداشت و درمان، خواهشمندیم والدین نظارت و کنترل بیشتری بر رفتار فرزندان داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 07 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر پریا بهرامی افزود: چهارشنبه سوری یکی از مراسم های باستانی ایرانیان است، اما متاسفانه در چند سال اخیر با ترویج برخی عادات غلط و نادرست، شاهد چهارشبه سوزی به جای چهارشنبه سوری هستیم که گاه موجب عواقب جبران ناپذیری می شود.
وی تاکید کرد: طی این یک سال بحران کرونا بار زیادی روی دوش پرسنل بهداشت و درمان گذاشته است به همین دلیل از والدین گرامی خواهشمندیم به منظور پیشگیری از حوادث زیان بار چهارشنبه آخر سال حتماً کنترل و نظارت بر فرزندان داشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارشات دریافتی، مسائل مربوط به چهارشنبه سوری زودتر آغاز شده و هم اکنون بیمارانی به خاطر بحث مواد محترقه، انبار سازی و خرید و فروش آن دچار آسیب شده اند.
بهرامی یادآورشد: آسیب‌های ناشی از مواد محترقه اکثراً در ناحیه سر و گردن و دست و چشم رخ می دهد به همین دلیل افراد باید آگاه باشند که تنها به خاطر یک شب، حوادث ماندگار و تلخ برای همیشه باقی نماند.
وی افزود: علاوه بر آسیب های جسمانی حاصل از مواد محترقه، صدای انفجار این مواد، برای گروه های پرخطر و در معرض خطر نظیر سالمندان، کودکان و خانم های باردار آزار دهنده است.
وی با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، توصیه کرد: مردم توجه داشته باشند که در صورت بروز مشکلات تنفسی اعم از تنگی تنفس و سرفه های پی در پی ناشی از استفاده مواد شوینده و یا سقوط از بلندی، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند و تا زمان رسیدن آمبولانس از اقدامات بی مورد بپرهیزند.
وی با تاکید به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: امید می رود که مسائل مربوط به پیشگیری در خصوص چهارشنبه سوری رعایت شود و در صورت وقوع حادثه، حتماً با اورژانس تماس گرفته شود و از نکاتی که کارشناسان اورژانس توصیه می کنند، استفاده شود و تا زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار اقدامی از سوی افراد ناوارد صورت نگیرد، چرا که ممکن است موجب تشدید آسیب شود‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار