دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی روحیه شجاعت و جسارت خودباوری را در جامعه ایران تزریق کرد وهویت جدیدی به ملت ایران داد.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 06 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، محسن رضایی در شورای اداری شهرستان خمین با بیان اینکه امام راحل به‌عنوان یک روحانی متعهد از میان مردم برخاست افزود :امام (ره )مقابل بت‌های بین المللی نظیر آمریکا و شوروی ایستاد و منش و تفکر وی مناسبات جهان را تغییر داد.
وی یادآورشد: حرکت امام راحل با تکیه بر خدا و مردم شبیه به معجره بود و خون جدیدی را در رگ‌های مردم دواند و توانستند نظام شاهنشاهی را ساقط کنند.
وی با بیان اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخی در داخل کشور اعتقادی بر خودباوری در توسعه و سازندگی نداشتند و همواره در این راستا خود را وابستگی داشتند افزود: در دوران دفاع مقدس نیز این تفکر ایثار و شهادت بود که با مشروب شدن از فرهنگ قیام عاشورا  توانست ماشین جنگی مدرن دشمن را ناکام بگذارد و با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام حتی یک وجب از خاک کشور به دست صدام نیفتاد.
دکتر رضایی اظهارداشت: آشتی دین و سیاست در قالب ایدئولوژی حکومتداری اسلامی، هدیه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مردم بود.
وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی دین را از سیاست جدا کردند افزود: امام راحل به زیبایی کارایی هدفمند حاکیت اسلامی را با مدل انقلاب اسلامی نشان داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام راحل و شهدا رسالت بزرگی را نزد ما به امانت گذاشته‌اند گفت: در برهه کنونی که تنگنای اقتصادی و تحریم‌ها وجود دارد باید متعهدانه در راستای حل مشکلات صنعت و اقتصاد گام برداشت.
وی با بیان اینکه استان مرکزی و زادگاه امام راحل باید در این مهم الگو و پیشرو باشد افزود: مقام معظم رهبری پرچم امام خمینی(ره) را محکم نگه داشته است و با فرزانگی و تدبیر سکان انقلاب را قاطعاته به پیش می‌برد.
دکتر رضایی با بیان اینکه باید با مشارکت آگاهانه و هدفمند همه بخش‌ها پشت سر رهبری اقتصاد، برادری و اخلاق بیش از پیش تقویت شود تاکید کرد: اصل اقتصاد،نیروی انسانی است، شهرستان خمین دارای شمار زیادی دانش آموخته دانشگاهی و ظرفیت آموزش عالی است و می‌طلبد که این بخش با مشارکت هدفمند الگوی مصرف بهینه آب، کشاورزی صنعتی و گلخانه‌ای و پژوهش بر خاک و اصلاح بذر را برای ترمیم معضل کشاورزی که رکن مهم این شهرستان است، ارایه دهند.
وی با بیان اینکه زادگاه امام راحل به‌عنوان قطب کشاورزی نیازمند تقویت و ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی مواد غذایی و محصولات کشاورزی است گفت: این ظرفیت موجب می‌شود جایگاه محصولات کشاورزی خمین در بازارهای  داخلی و جهانی ارتقا یابد و ارزش افزوده بالا حاصل شود.
فرماندار خمین هم با بیان اینکه این شهرستان یک‌هزار شهید، ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰ آزاده را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت:خمین قطب کشاورزی در استان مرکزی است اما در ۲ دهه اخیر دست به گریبان خشکسالی و کم‌آبی بوده که این مهم مهاجرت مردم روستا به شهررا افزایش داده است.
احمد طهرانی با بیان اینکه اکنون تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند افزود: مقام معظم رهبری در سال ۷۹ در سفر به خمین برای رفع محرومیت‌های این شهرستان دستور ویژه ای دادند.
وی یادآورشد: بر اساس طرح توسعه پنج ساله در شهرستان ۱۰ درصد از درآمدهای استان قبل از واریز به خزانه دولت به زادگاه امام راحل تعلق می‌گرفت.
فرماندار خمین با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات مسئولان برای حل مشکلات خمین ، عمق محرومیت همچنان در این شهرستان دیده می شود گفت:این شهرستان نتوانسته است به جایگاه ویژه خود در دنیا دست پیدا کند بنابراین رفع محرومیت از زادگاه امام راحل به نگاه ویژه نیاز دارد.
وی با بیان اینکه خمین باید به‌عنوان منطقه ویژه در نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد یادآورشد: بازدیدکنندگان و گردشگرانی که از بیت تاریخی امام راحل در این شهرستان بازدید می کنند تصور دیگری از این شهرستان دارند بنابراین باید آهنگ توسعه در زادگاه امام راحل شتاب گیرد.
فرماندار خمین با بیان اینکه ورود بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در طرح های اشتغالزایی خمین می‌تواند در کوتاه مدت بخشی از مشکلات شهرستان را رفع کند گفت: این شهرستان با تولید ۴۰ میلیون شاخه گل بریده در سال رتبه نخست را در استان مرکزی دارد.
وی افزود: در زمان خشکسالی کشت زعفران و گل محمدی در این شهرستان رونق گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار