کد خبر: ۹۴۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 05 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک با بیان اینکه بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب همه باید با حضور پرشور در این آزمون سیاسی، فرد شایسته و لایق را انتخاب کنند افزود: باید افراد لایق از سطح کلان تا پایین انتخاب شوند، انتخاب برخی افراد در همین شهر جای گریه دارد.
وی با بیان اینکه انتخابات سال ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران باید منجر به وحدت، انسجام و اقتدار ملی شود و چون مشتی محکم دهان دشمنان نظام را خرد کند یادآورشد: مردم باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا لایق‌ترین، کارآمدترین،  کارآفرین‌ترین،  مدیرترین، مدبرترین و شجاع ترین فرد در عمل را انتخاب کنند و با حضور گسترده، بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های امام راحل، شهید سلیمانی،  ولایت فقیه، امام حسین (ع) و غدیر خم  نشان دهند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه امید است در انتخابات پیش رو، دولتی با کفایت سر کار آید گفت: ممکن است رئیس جمهوری که انتخاب می شود از ۱۰۰ نمره ۶۰ داشته باشد یا پایین‌تر، اما مهم کادر لایق و وزرای خوب، کاردان،  کار بلد و توانا است.
وی با بیان اینکه نباید افراد باج‌ده و باج‌گیر سر کار آیند افزود: باید روال غلطی که عده‌ای فکر کنند، جمهوری اسلامی ایران ارث شخصی آنان است، برچیده شود و همه باید پاسدار خون شهدا و امانت‌دار الهی باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه سیاسی بازی و سیاسی کاری معنا ندارد یادآورشد: نمی‌شود با خون شهدا، آرمان‌های امام(ره)،  رهبری معظم انقلاب و شهید مطهری‌ها بازی کرد، اگر افرادی مرید کسی نیستند، خوب نباشند، مهم  شایسته، لایق، باکفایت، دلسوز بودن فرد است.
وی گفت: دولت و رئیس جمهور آینده باید پاسخگو، فعال در صحنه،  پا به رکاب و دردمند باشد و درد فقرا،  نیازمندان و محرومان را درک کند.
وی با بیان اینکه مراقبت‌ها در مقابل ویروس کرونا به ویژه در شلوغی های پایان سال بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد افزود: خطر و شیوع این ویروس امروز با ورود نوع انگلیسی چندبرابر شده و نیاز است ضریب مراقبت‌ها چند برابر افزایش یابد، هرگونه سهل‌انگاری گرفتاری برای افراد و کادر درمان را زیاد می‌کند و نیروهای درمانی پس از یک سال مقابله با این بیماری منحوس به شدت خسته هستند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده‌اند.
آیت‌الله‌ دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه هرگونه سهل‌انگاری در مقابل این بیماری حرام است گفت: در شرایطی که هنور در جامعه واکسیناسیون تمام نشده و اثرات واکسن مشخص نشده، همه باید مراقبت جدی داشته باشند و از هرگونه تجمع و دورهمی پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال که مصادف با بهترین ماه های خداوند است،   فرصت مناسبی برای پهن کردن سفره احسان و نیکوکاری است یادآورشد: نیاز است مردم برای جلوگیری از هدر رفت ۳۰ تا ۳۵ درصدی ضایعات غذای خود، صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند و به جای هدر رفتن مواد غذایی آن را بین نیازمندان و فقرا توزیع کنند.
امام جمعه اراک درختکاری را از دیگر موارد مهم در روزهای پایانی سال برشمرد وگفت: نیاز است مردم در این راستا تلاش مضاعفی بویژه در کاشت درختان مثمر به کار گیرند.
وی با بیان اینکه رجب، شعبان و رمضان بهترین ماه‌ها برای نزدیکی بیشتر به خداوند و کسب فضایل است که باید مورد توجه قرار گیرد اظهارداشت: در هفته پیش رو ۲ مناسبت مهم شهادت امام موسی کاظم (ع) و مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) وجود دارد که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار