رئیس دیوان عالی کشور گفت: ارتباط رده‌های اداری دستگاه قضایی باید با مردم باید تقویت شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 03 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در نشست با قضات عالی رتبه استان مرکزی افزود: اهمیت دادن به وقت مردم، پرهیز از تخریب شخصیت‌ افراد در هنگام بازجویی و تکریم ارباب رجوع از مواردی است که قضات باید برای گسترش عدالت اجتماعی مورد توجه قرار دهند.
وی یادآورشد: گسترش عدالت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی مردم را نسبت به آینده نظام امیدوار می‌کند و باعث می‌شود آحاد جامعه برای حفظ و صیانت از نظام تلاش کنند.
وی افزود: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید برای ایجاد رضایتمندی عمومی در جامعه در صدور آرا، دستورات و قرارها عدالت را سرلوحه امور خود قرار دهند.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: ارتباط کارکنان عالی رتبه دستگاه قضایی با مردم و شنیدن حرف آنها نقش موثری در افزایش رضایتمندی و صیانت از نطام اسلامی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم ادامه داد: ارتباط رده‌های اداری دستگاه قضایی باید با مردم باید تقویت شود.
وی گفت: تسریع در امور و رسیدگی به پرونده‌ها نقش مهمی در سلامت دستگاه قضایی دارد و راه را برای واسطه گری و بروز هرگونه فساد می‌بندد.
وی یادآورشد: اهمیت به وقت مردم، پرهیز از واگذاری امور به یکدیگر و جلوگیری از تخریب شخصیت‌ها حتی هنگام بازجویی از دیگر مسائلی است که قضات برای ایجاد انگیزه در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار دهند.
حجت‌الاسلام مرتصوی مقدم افزود: خداوند متعال به قضات و کارکنان دستگاه قضایی علاوه بر نعمت سلامتی، قدرت اعطا کرده و در صورتی که این قدرت در راستای جلب رضایت خداوند باشد عبادت است و اگر خدای ناکرده درراستای فرصت‌طلبی و جاه طلبی به‌ کار گرفته شود، معصیت است.
حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهید زهره‌وند از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های سفر یک روز رئیس دیوان عالی کشور به اراک مرکز استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار