فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: ملت ایران ملتی ایثارگر و عاشورایی است که همواره در طول دفاع مقدس با تأسی از امام حسین (ع) مقاوم و مستحکم پیش رفته است.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 27 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ،سردار سرتیپ مرتضی قربانی در گردهمایی بزرگداشت حماسه‌سازان عملیات خیبر افزود: استان مرکزی باوجود بیش از ۶۲۰۰ شهید و صدها هزار جانباز، رزمنده، آزاده و پیشکسوتان دفاع مقدس جایگاه بزرگ و بااهمیتی در کشور دارد و مردم استان باید از این جایگاه ارزشمند به‌خوبی استفاده کنند چراکه این‌ها یک نعمت بزرگ هستند.
قربانی یادآورشد: در هشت سال دفاع مقدس اکثر کشورهای دنیا علیه ایران اسلامی به میدان آمدند که کشور را بگیرند و ملت ایران را شکست دهند و کشورهای زیادی به صدام کمک‌های مختلف انجام دادند اما آن چیزی که موجب شد تمام راهبردهای دشمنان شکست بخورد روحیه شهادت‌طلبی و مقاومت ملت بود.
وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و این کار برای نسل جوان بسیار بااهمیت است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت‌فقیه توانسته راه امام خمینی (ره) و شهدای عزیز را باقدرت و اقتدار ادامه دهد و ملت ایران در طول ۴۲ سال با پیروی از ولایت‌فقیه توانسته به عزت و سربلندی بی‌نظیری دست پیدا کند.
وی ادامه داد: در طول دفاع مقدس یکی از اقشار مهمی که نقش مهم و چشمگیری ایفا کردند روحانیون بودند که به‌طور نمونه در لشگر کربلا بیش از ۴۰۰ طلبه شهید شدند و این نشان از نقش کلیدی روحانیت در دفاع مقدس است که البته این نقش در طول ۴۲ سال همواره چشمگیر بوده است.
وی افزود: امروز همه وظیفه‌داریم راه و آرمان‌های شهدا همواره در کشور جاری باشد بنابراین یکی از وظایف ما بازخوانی خاطرات دفاع مقدس است کلاً باید به آن اهتمام داشته باشیم.
قربانی ادامه داد: استان مرکزی در دفاع مقدس نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا کرده و در بسیاری از عملیات نقش کلیدی داشته که شهدای شاخصی از این استان در دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند.
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: آشنایی جوانان با راه شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی یک ضرورت و راهبرد مهم باید باشد که همه نا پیشکسوتان باید نسبت به آن توجه و اهتمام داشته باشیم.
گفتنی است به مناسبت سالروز عملیات خیبر و یادبود سردار شهید اصغر فتاحی گردهمایی بزرگداشت حماسه‌سازان عملیات خیبر با حضور حاج مرتضی قربانی فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و جمعی از رزمندگان در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار