نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فقر را باید با توانمندسازی آحاد جامعه به‌خصوص دهک‌های پایین ریشه‌کن کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 24 February 2021


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در همایش ملی «علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی علیه‌السلام» در دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: فقر را نمی‌توان با اعمال سیاست‌های حمایتی در جامعه ریشه‌کن کرد، بلکه باید با توانمندسازی آحاد جامعه به‌خصوص دهک‌های پایین نسبت به ریشه‌کن ساختن آن اقدام کرد.
رئیس همایش ملی «علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی علیه‌السلام»اضافه کرد: صرفه‌جویی و قناعت یکی از الگوهای ارزشمند اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام در راستای مقابله با فقر است که تبیین این الگوی مهم باید بیش از پیش در جامعه جدی گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: قناعت، پرهیز از مصرف‌زدگی، دوری از تجمل‌گرایی و مصرف بهینه منابع و سازندگی از جمله شاخصه‌هایی هستند که اقشار مختلف جامعه باید آن را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند تا در توسعه اقتصادی کشور سهیم باشند.
دری نجف‌آبادی ادامه داد: استفاده صحیح از منابع موجود کشور و تکیه بر توانمندی‌ها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری کشور است که باید با الگوی اسلام ناب محمدی نسبت به رفع آن تلاش کرد.
امام جمعه اراک تأکید کرد: دین مبین اسلام برای حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی الگوهای و راهبردهای منطقی دارد و باید این الگوها به درستی استخراج شوند تا به عنوان چراغ راه در دستور کار قرار گیرد.
وی یادآور شد: اساس اسلام بر عدالت‌محوری و توانمندسازی استوار است، اما در صورتی که تورم بر جامعه تحمیل شود توان اقتصادی افراد کاهش پیدا می‌کند و جامعه به سمت طبقاتی شدن پیش می‌رود بنابراین باید با الگوهای ناب اسلامی در راستای گسترش عدالت و توانمندسازی جامعه گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار