رئیس کانون وکلای استان مرکزی گفت: در تمام کشورهاکانون های وکلا انجمن های غیر رسمی ومستقلی هستند که اعطای صلاحیت وکالت دادگستری،حمایت از وکلای عضو ونظارت برعملکردوکلا عضو را برعهده دارند.
کد خبر: ۹۴۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 24 February 2021

کانون وکلا بازوی عدالتخواهی وتوسعه قضایی کشور است/تنها دغدغه وکلا حفظ وصیانت از استقلال است

به گزارش تابناک مرکزی،احمد صالحی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کانون وکلا بازوی عدالتخواهی وتوسعه قضایی کشور است افزود:با وجود پتانسیل ها وظرفیت های کانون وکلا آنگونه که شایسته است به آن توجه نمی شود.
وی یادآورشد:کانون وکلا موسسه ای مستقل ودارای شخصیت حقوقی است که در برخی مراکز استانها تشکیل می شود.
وی افزود:استقلال صدور پروانه وکالت برای داوطلبان واجد شرایط قانونی،نظارت براعمال وکلا،رسیدگی به تخلفات انتظامی وکلا وفراهم کردن زمینه پیشرفت علمی وعملی وکلا از جمله وظایف کانون براساس قانون اساسی است.
وی با بیان اینکه فعالیت در کانون وکلا در تمامی بخش ها رایگان است گفت:این کانون با تمام ظرفیت وتوان،خدمات تخصصی ومشاوره ای را به صورت رایگان ارائه کرده ودراین زمینه از هیچ خدمتی دریغ نمی کند.
صالحی با اشاره به عضویت وفعالیت۴۰۰ وکیل در کانون یادآورشد: در آزمون امسال ۵۰ وکیل پذیرش می‌شوند.
وی گفت: وکلای این کانون در مجموع ماهیانه یک‌هزار مشاوره در دادگاه‌ها و یک‌هزار مشاوره نیز در شوراهای حل اختلاف به مردم به صورت رایگان ارایه می‌دهند.
وی با بیان اینکه این کانون ۲۸۰ وکیل پایه یک مرد و ۱۲۰ وکیل پایه یک زن دارد اظهارداشت:همچنین ۱۱۸ کارآموز در کانون وکلای استان فعالیت دارند.
رئیس کانون وکلای استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه این کانون به مقوله کارآفرینی ایجاد سایتی در راستای ارایه خدمات مشاوره، معرفی وکلا و پیشنهادات حقوقی و قانونی به مردم به صورت رایگان در دستور کار قرار دارد.
صالحی با بیان اینکه این سایت با هدف سرعت، دقت و خدمت در سطح استان برای نخستین بار درکشور طی سه ماه آتی رونمایی می‌شود گفت: کانون وکلای استان در چهار حیطه حوزه  خصوصی، تسخیری، معاضدت و اتفاقی وکالت می پذیرد.
صالحی با بیان اینکه از اسفندماه پارسال ۹۰۰ پرونده تسخیری و ۲۱ پرونده معاضدتی برای افراد بی بضاعت که توانایی پرداخت مالی ندارند ، درکانون وکلای استان تشکیل شده است افزود: این کانون در سال ۱۳۸۶ از کانون وکلای دادگستری اصفهان مطابق قانون و با برگزاری انتخابات  مستقل شد و هم اینک به عنوان یک نهاد مستقل و خود نظارت  به ارایه خدمات به وکلای عضو و شهروندان حوزه‌های قضایی استان مرکزی می‌پردازد.
صالحی با بیان اینکه کانون وکلا  نهاد مدنی با قدمت ۷۰ ساله در کشور است که خدمات حقوقی به مردم ارایه می‌دهد اظهارداشت:این کانون در حیطه وظایف خود در حد توان می پردازند، اما  ۱۵سال است که برخی از طریق وضع قوانین مختلف سعی در اضمحلال و تضعیف این کانون دارند.
وی با بیان اینکه هدف کانون وکلا ارایه خدمات حقوقی مناسب به مردم است در حالیکه بیشتر انرژی خود را معطوف به دفاع از خود کرده است تاکید کرد: باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه کانون با هزینه خود اداره می‌شود و نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه برای دولت درآمدزایی و ایجاد اشتغال هم نکرده است و تنها  دغدغه وکلای این کانون، استقلال این نهاد مدنی است که انتظار می رود مسئولان در این راستا تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

نائب رئیس کانون وکلای استان هم گفت: در سطح کشور ۷۰ هزار وکیل برای دفاع از حقوق مردم خدمت می‌کنند، اما جای خالی نامگذاری یک روز به نام وکیل احساس می‌شود.
علی سهراب‌پور افزود:تنها دغدغه وکلا حفظ وصیانت از استقلال است که برخی به اشتباه در اظهار نظرات خود استقلال را به معنای جزیره ای عمل کردن این کانون تلقی می کنند.
وی با بیان اینکه باوجود اینکه وکلا در موضع دفاع همچون قاضی منزلت بالایی دارد، اما برای تامین امنیت آنها هیچ گامی برداشته نشده است یادآورشد: متاسفانه شاهد حوادث تلخی مانند تهدید و قتل وکلا هستیم که نمونه آن قتل یک کارآموز وکالت در کرمانشاه و تیراندازی به منزل یک وکیل در اهواز هستیم که باید برای تامین امنیت وکلا تدابیر لازم اندیشیده شود.

کانون وکلا بازوی عدالتخواهی وتوسعه قضایی کشور است/تنها دغدغه وکلا حفظ وصیانت از استقلال است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار