مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بذر گواهی شده گندم، جو و حبوبات از جمله اقدامات مدیریت زراعت در راستای افزایش تولید و کاهش مصرف آب کشاورزی است.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،کیشانی افزود: پنج شرکت در استان مرکزی در زمینه تولید بذر گواهی شده گندم و جو و یک شرکت در شهرستان خمین در زمینه تولید بذر لوبیا فعالیت دارند.
وی ادامه داد: ۹ هزار و ۴۵۰ تن بذر گندم و ۲ تن بذر جو اصلاح شده، بوجاری شده و سم زده شده پارسال در بین کشاورزان استان مرکزی توزیع شده‌ است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۸۰ تن بذر لوبیا چیتی، سفید و قرمز نیز در این مدت در استان تولید و در بین کشاورزان توزیع شد.
کیشانی از تولید بذر نخود در استان مرکزی خبرداد و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده بذر این محصول از سوی ۲ شرکت در استان آغاز شده و امید می‌رود که بخشی از نیاز استان در سال آینده توسط این شرکت‌ها تامین شود.
وی اظهار داشت: ۲۴۵ هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی در سال زراعی جاری به کشت گندم آبی و جو اختصاص یافته که سطح زیر کشت گندم دیم در سال جاری نسبت به سال جاری سه درصد افزایش دارد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزایش تولید در واحد سطح را از برنامه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد و گفت: تولید توزیع بذرهای اصلاح شده، بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری و زراعی از جمله اقدامات این سازمان در راستای افزایش تولید در واحد سطح است.
کیشانی افزود: ۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی در سال زراعی جاری به کشت محصول جو آبی و دیم اختصاص یافته که با کشت این محصولات ۱۰۰ درصد برنامه‌های سازمان در سال جاری محقق شده‌ است.
وی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی نیز در سال زراعی جاری به کشت محصول کلزا اختصاص یافته‌ است. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی انتقال کشت حبوبات بهاره به پاییزه را از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد و گفت: انتقال این کشت به فصل پاییز در راستای بهره گیری از آب سبز و استفاده بیشتر از بارندگی‌ها در کشت این محصول است.
کیشانی افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار کشت نخود دیم امسال به صورت پاییزه در استان مرکزی کشت شده و کشت یک هزار و ۱۰۰ هکتار کشت بهاره این محصول نیز در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است که در زمان معین انجام می شود.
وی بهره گیری از آب سبز برای تولید علوفه در اراضی دیم استان مرکزی را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: ۱۲۵ هکتار از اراضی دیم استان در سال جاری به کشت علوفه اختصاص یافته‌ است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: ۵۲ هزار تن کود شیمیایی که عمده آن کود ازته بود در ۹ ماه امسال در بین کشاورزان استان توزیع شد.
کیشانی از اختصاص ۶۱ هزار و ۹۶۰ تن کود ازته به استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۱ هزار و ۵۲۸ تن کود تا کنون تهیه و در بین کشاورزان توزیع شده‌ است.
وی ادامه داد: پنج هزار و ۴۱۰ لیتر حشره کش، سه هزار و ۸۵۹ لیتر قارچ کوش و ۶ هزار و ۶۳۰ لیتر علف کش تهیه شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار