ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس جهش یافته کرونا (انگلیسی)، سرعت و قدرت بیشتری نسبت به نمونه قبلی خود دارد و این بیشترین نگرانی ما است.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 22 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ورد افزود: به دنبال تغییر صورت گرفته در ویروس، قدرت سرایت و انتقال پذیری کرونا در نوع انگلیسی به مراتب بیشتر از نوع کلاسیک بوده و این مسئله با توجه به کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی موجب نگرانی کادر پزشکی و درمان شده است.
وی یادآورشد: در استان مرکزی با توجه به زیرساخت ها و توانایی های بالقوه ای که در زمینه آزمایشگاه ها وجود دارد، امکان تشخیص این ویروس را در داخل استان فراهم شده و جای نگرانی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: گذر زمان و جهش های گوناگون در این ویروس رخ داده، تنها نکته ای که بسیار مهم است و می تواند سرعت انتقال و سرایت آن را کند تر کند، حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی گروه های جامعه است.
این ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: موتاسیون(جهش و تغییر شکل) در قسمتی از ویروس کووید ۱۹ صورت گرفته که در میزان چسبندگی آن به سلول(سرعت انتقال و سرایت به بدن دیگر) نقش دارد.
دکتر ورد با تکرار ابراز نگرانی از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان، گفت: به گفته کارشناسان و مسئولین کشور، خوشبختانه واکسن تولید داخل بر روی کرونای نوع انگلیسی نیز تاثیرگذار است و می تواند تا حدودی آن را نیز مهار کند، اما همچنان بهترین راه مقابله و مبارزه با این ویروس، رعایت نکات بهداشتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار