مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن در برخی از فاکتورها نظیر علایم و راه های سرایت با هم شباهت دارند.
کد خبر: ۹۴۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر رحمت الله مرادزاده افزود: بر اساس شواهد و مدارک در کشورهایی که درگیر کرونا جهش یافته بوده‌اند، چاپ شده روش های انتقال کرونای انگلیسی همانند کرونای قبلی است، اما سرایت بیشتری داشته و از لحاظ علائم همان علائم قبلی اما با شدت و حدت بیشتری می باشد.
وی یادآورشد: نکته حائز اهمیت این است که تمامی روش های پیشگیری که تا به حال آموزش داده شده اند باید به جدیت رعایت شوند و اگر مردم به خوبی رعایت کنند می توانند از مبتلا شدن به کرونا کلاسیک و جهش یافته جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به توانمندی که در استان مرکزی وجود دارد و از آنجایی که سال گذشته با آغاز بیماری تجهیزات آزمایشگاهی کامل تر و مجهز تر شدند نگرانی در این خصوص در استان وجود نخواهد داشت.
مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: با توجه به اینکه انتقال هوابرد ویروس کرونا اکنون مطرح است، با استفاده از ماسک صحیح و تعویض به موقع آن احتمال انتقال به شدت کمتر می‌شود و چه بهتر است که استفاده ماسک، همراه با رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در مکان های پر ازدحام باشد.
دکتر مرادزاده یادآورشد: اگر بتوانیم به هر اندازه از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم و ابتلای خودمان را به تعویق بیندازیم به نفع خود و جامعه و کادر بهداشت و درمان است چراکه با مرور زمان درمان‌های بهتر و کاملتری نسبت به گذشته در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد که می توانند با این بیماری به شکل قوی تری مقابله کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار