معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظرفیت تولید گوشت قرمز در این استان را ۸۰ هزار تن اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آذر با بیان اینکه استان در زمینه تولید این محصول رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است افزود: عمده تولید گوشت قرمز استان مرکزی در واحدهای نیمه صنعتی و سنتی تولید می‌شود.
وی با یادآوری تولید یک هزار و ۱۱۰ تن عسل سال گذشته در استان مرکزی گفت: تولید این محصول در استان در سال جاری به دلیل شرایط اقلیمی، سرمای بهاره طولانی، تنش گرمایی و گرد و غبار به ۹۸۵ تن کاهش یافته‌است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: تامین نهاده مورد نیاز دامداران و مرغداران مهمترین مشکل دولت و وزارت جهاد کشاورزی است و تامین نهاده از جمله مهمترین عوامل تولید دام و طیور در کشور به شمار می رود.
آذر یادآورشد: چهار و نیم میلیارد ریال سال گذشته دولت برای ورود ۱۵ میلیون تن نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران اختصاص داد. وی ادامه داد: وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام و انقلاب علیه کشور، تخصیص ارز و انتقال پول مشکلاتی را در تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران کشور به وجود آورد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در ۲ سه ماه اخیر مشکلات واردات نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران بهبود یافته و توزیع این محصولات در کشور بهبود یافته‌ است.
آذر ادامه داد: سامانه بازارگاه برای ساماندهی و رسیدن نهاده به دست مصرف کنندگان در کشور طراحی و اکنون بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان برای تامین نهاده‌ها برطرف شده‌ است.
وی گفت: تولیدکنندگان تخم مرغ از ابتدای مهر ماه و تولیدکنندگان گوشت مرغ از ابتدای آبان‌ماه بدون واسطه می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز خود را از طریق سامانه بازارگاه خریداری کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهارداشت: گستردگی و صنعتی نبودن ۱۰۰ درصد دامداری های کشور ارایه نهاده از طریق سامانه بازارگاه به این تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.
آذر افزود: اکنون آمار دامداری‌های شیری اخذ و مقرر شده مقرر شده زمینه بارگذاری اطلاعات در سامانه بازارگاه در آینده نزدیک فراهم شود.
وی با یادآوری آغاز طرح هویت گذاری دام‌ها از سال گذشته گفت: بر اساس این طرح یک کد ۱۵ رقمی به گوش دام‌ها الصاق و این شماره در سامامه هویت گذاری سراسری کشور ثبت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: این پلاک‌ها در راستای جلوگیری از قاچاق و رصد دام‌ها انجام می‌شود.
آذر یادآورشد: حمل دام بدون مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده به عنوان دام قاچاق توسط نیروی انتظامی ضبط می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار