رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وضعیت شهرستان های استان مرکزی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، وضعیت شهرستان های استان مرکزی از تاریخ ۲ اسفند این چنین بیان شده است که شهرستان خمین در وضعیت نارنجی و اراک، ساوه، کمیجان، خنداب، شازند، محلات، دلیجان، فراهان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی یادآورشد: بر این اساس شهرستان های زرندیه، تفرش و آشتیان در وضعیت آبی می باشند.
متولی سلامت استان مرکزی، نارنجی شدن وضعیت شهرستان خمین را یک خطر جدی برای استان تلقی کرد و گفت: تا هفته های گذشته تنها به سفید شدن وضعیت استان فکر می کردیم، اما عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، ما را به شدت نگران کرده است و امروز رنگ نارنجی وارد استان شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تاکید کرد: تنها نگرانی ما عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف مختلف و مردم می باشد، از آنجا که قدرت سرایت و انتقال ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی بیشتر از کرونای کلاسیک است و این به معنی این می باشد که باید پروتکل‌های بهداشتی بهتر و با دقت بیشتر رعایت شودتا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.
وی گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را به نحو مطلوب رعایت کنند، می توانیم شرایط را کنترل کنیم.
وی با اشاره به اینکه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان افت قابل توجهی داشته است، گفت: تجربه یک ساله ثابت کرده است که باید زندگی کردن با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم.
وی افزود: با توجه به اینکه در پایان سال ۹۹ قرار داریم و طبق رسوم مردم در این روزها باید در تب و تاب خریدهای نوروزی باشند و این یعنی ازدحام و تجمع، مسبب انتشار شدید ویروس کرونا خواهد شد.
وی یادآورشد: از مردم درخواست داریم این روزها را در خانه بمانند و تنها برای خریدهای ضروری از منزل خارج شوند، چرا که وقت برای خرید کردن همیشه وجود دارد، اما گاهی با یک بی احتیاطی سبب از دست دادن عزیزی خواهیم شد که دیگر جایی برای پشیمانی نخواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار