استاندار مرکزی گفت: هیچگونه مشکلی در حال حاضر در تامین روغن مایع خوراکی در این استان وجود ندارد و کمبود این کالا برطرف شده است.
کد خبر: ۹۴۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 16 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سیدعلی آقازاده ، در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی روغن‌های گیاهی‌ و شرکت تاکا اراک در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۶ ماه گذشته هیچگونه کمبودی در خصوص روغن خام در کشور نداشتیم اما در یک مرحله ممکن است، واردات کالاهایی مثل روغن خام از بنادر با مشکل مواجه شده و این کمبود در جامعه احساس شد.
وی تاکید کرد: در این واحد تولیدی و تمام واحدهایی که روغن مایع و نیمه جامد تولید می‌کنند، هیچگونه کمبودی برای تامین نیاز مردم وجود ندارد.
وی ادامه داد: بنا بر اعلام مدیرکل غله استان، کشتی‌های زیادی روغن خام را وارد کرده‌ و در بنادر پهلو گرفته‌اند که امید است ظرف چهار ماه آینده با کسری مواجه نشویم .
آقازاده تاکید کرد: سال جاری از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بهره گیری شد، باید دید در سال آینده تصمیم در بودجه کل کشور که در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد، چه خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر اساس اظهار نظر مدیر این واحد تولیدی، قیمت روغن در ماه گذشته هیچگونه تغییری نداشته است و این گفته مورد تایید سازمان صمت و اداره کل غله نیز قرار دارد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: با اطمینان گفته می‌شود حداقل تا دو ماه آینده مشکلی در تامین روغن مایع وجود ندارد و در خصوص روغن جامد و نیمه جامد مباحث فنی مطرح است که امید می رود کمبودی در این راستا هم وجود نداشته باشد.
آقازاده با اشاره به تولیدات این شرکت صنایع غذایی گفت: این واحد تولیدی مستقر در منطقه حاجی آباد بیش از ۳۵هزار تن روغن مایع و البته نیمه جامد تولید می‌کند و علاوه بر استان مرکزی، نیاز مناطق دیگر کشور را نیز تامین می‌کند.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازدید از شرکت تاکا نیز گفت: این شرکت، تولید کننده ادوات مکانیزه کشاورزی است و بنابر مشاهدات و گزارش مدیریت، وضعیت این واحد تولیدی در سال جاری نسبت به سال گذشته بسیار مناسب‌تر بوده است که این مهم نشان از حمایت و توجه ویژه مسئولان از بخش خصوصی است.
آقازاده با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش خصوصی تاکید کرد:‌ امسال بیشترین فشارهای تحریمی و جنگ اقتصادی را در کشور داشتیم‌ اما واحدهای صنعتی به واسطه صادرات به کشورهای همسایه نسبت به سال گذشته عملکرد مناسب‌تری داشتند.
وی یادآور شد: نوسانات قیمت به ویژه فولاد که بیش از ۹۵درصد مواد اولیه این واحد تولیدی را تشکیل می‌دهد، مشکلاتی را در زمینه نقدینگی، مسائل بانکی و تامین اجتماعی ایجاد کرده بود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: مقرر شد نتایج و مباحث مطرح شده در این بازدیدها در کارگروه تخصصی استان مطرح شود و حداکثر اختیار و حمایت خود را از این‌ واحد تولیدی و دیگر واحدهایی که مشکل دار هستند، انجام دهیم و نقش خود را در تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه بخش خصوصی ایفا کنیم و امید است سال آتی با توجه به افقی که وجود دارد وضعیت مناسب‌تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار