نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت:حضور هدفمند و سازنده در فضای مجازی برای اثرگذاری برنامه‌ها باید در دستور کار همه باشد و این هدفمندی نیازمند هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه است.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 15 February 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر و راه‌کارهای مبارزه با آن در کلام و سیره امام علی(ع) افزود: ماه مبارک رجب بسیار با فضیلت و پر برکت است و هر قدم خیری که در این ماه برداشته می شود به اندازه صدها اقدام مؤثر برکت و اثر دارد و ما باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم و آن را مقدمه ای برای ورود به ماه های با عظمت شعبان و رمضان بدانیم.
دری نجف آبادی اظهارداشت: با وجود اینکه امسال شاید نتوانیم ایام نورانی اعتکاف را در مساجد برگزار کنیم اما همه دستگاه ها باید جایگزین کردن برنامه های فرهنگی دیگر برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: خدمت به اهل بیت(ع) یک فرصت ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده و در ایام ماه مبارک رجب به واسطه وجود بیماری کرونا و عدم برگزاری برنامه های حضوری باید تمرکز بر روی خدمت به مردم باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: ایام ولادت با سعادت امیرالمؤمنین(ع) فرصتی ارزشمند است تا بار دیگر باب خدمت صادقانه به مردم سیره امیرالمؤمنین(ع) را برای مردم تبیین کنیم و خدمات باید در این ایام به شکل محله محور و نقطه‌ای انجام شوند.
دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه تأسیس بنیاد غدیر در کشور خیرات و برکات فراوانی داشته گفت: امروز آثار آن را به‌وضوح در راستای تبیین سیره امیرالمؤمنین(ع)و مکتب غدیر در جامعه مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: استان مرکزی باوجود ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی که دارد باید با هم‌افزایی و همدلی کارهای بزرگ و ارزشمندی در راستای تبیین سیره امیرالمؤمنین(ع) انجام دهد و این‌یک ضرورت است چراکه حیات جامعه بشریت به‌واسطه سیره امیرالمؤمنین(ع) و مکتب ارزشی غدیر است.
امام‌جمعه اراک افزود: همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره امیرالمؤمنین(ع) یک برنامه لازم و اثرگذار است که در این ایام برگزار می‌شود و امید می رود در راستای برپایی عدالت در جامعه اثرگذار باشد.
وی یادآور شد: امروز نیازمند این هستیم در کارهای فرهنگی اثرگذاری و ماندگاری را بیشتر توجه داشته باشیم و اقدامات باید بر روی روحیات معنوی، اجتماعی و فرهنگی مردم اثرگذار باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در ایام کرونا بسیار خوش درخشید و منشأ اقدامات بزرگی بود که در ایام با سعادت ولادت امیرالمؤمنین(ع) باید همه در دست یکدیگر دهند و کارهای بزرگی در راستای از بین بردن فقر انجام دهند.
دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت فضای مجازی نباید فراموش شود افزود: آن چیزی که بسیار مهم است حضور سازنده در فضای مجازی است و حضور ما نباید منفعل باشد.
امام‌جمعه اراک اضافه کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در خصوص استفاده از فضای مجازی با آن روبه‌رو هستیم حضور منفعل است و ما نباید در فضای مجازی در زمین دشمن بازی کنیم.
وی ادامه داد: حضور هدفمند و سازنده در فضای مجازی برای اثرگذاری برنامه‌ها باید در دستور کار همه باشد و این هدفمندی نیازمند هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: امروز باید اولویت‌ها در فضای مجازی به‌خوبی شناسایی شوند و در راستای آنها اقدامات هدف‌گذاری شود و نباید حضور در فضای مجازی وابسته به فعالیت‌های دشمنان باشد چراکه ما خودمان باید برنامه محوری پیش برویم.
دری نجف‌آبادی گفت: در ایام ماه رجب باید به مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌ای توجه ویژه‌ای شود و در راستای ایجاد امید، انگیزه و نشاط مردم برنامه‌های شاخصی هدف‌گذاری شود و در طی یک برنامه ۵ ساله اقدامات اساسی برای رفع محرومیت‌ها انجام شود.
امام‌جمعه اراک یادآور شد: اگر برنامه‌ریزی هدفمند برای رفع مشکلات داشته باشیم قطعاً با هزینه‌های کم می‌توانیم اقدامات بزرگ انجام دهیم بنابراین مدیریت برنامه‌ها و هزینه‌ها یک اصل مهم و اولویت اساسی است.
وی گفت:همه باید سعی کنیم ایام ولادت امیرالمؤمنین(ع) برای مردم ایام کرامت، خدمت و نشاط باشد و برنامه‌ها با این سه رویکرد اصلی هدف‌گذاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار