مدیر مخابرات منطقه مرکزی، گفت: در راستای توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی استان بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۱۶ کیلومتر کابل مسی ، ۶۳۰۰ پورت دیتای خانگی و ۱۱۰۰۰ شماره تلفن ثابت اجرا شده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 13 February 2021

به گزارش تابناک مرکزی، محمد مهدی ملک حسینی، در آیین اهدای جوایز برندگان همراه اول در استان مرکزی در تشریح عملکرد ده ماهه مخابرات استان در سالجاری با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، افزود: در بخش شبکه تلفن همراه مخابرات منطقه مرکزی به نمایندگی از طرف شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ) با سرمایه‌گذاری پیش از ۵۱۰ میلیارد ریالی نسبت به توسعه و بهینه‌سازی ۴۲ سایت تلفن همراه در سطح استان برای ارائه اینترنت همراه اول اقدام کرده است.
وی ادامه داد: همچنین با تأسیس ۷ سایت برای ایجاد پوشش مکالمه و اینترنت در مناطق اکبرآباد و حصار شازند ، امان‌آباد اراک ، حکیم‌آباد و مهمانشهر شهید ناصری زرندیه ، منطقه پتروشیمی شازند و محدوده خیابان قیام و بلوار نواب صفوی شهر اراک اقدام کرده است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی یادآورشد: در راستای توسعه خدمات اینترنتی بدون سیم در مناطق روستایی ۶ سایت wifi در روستاهای منجیقان، چناقچی علیا، چارحد، ورچند ،تیره و بند امیر از توابع شهرستان زرندیه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال اقدام کرده است.
ملک حسینی به اقدامات صورت گرفته در حوزه شبکه تلفن ثابت ، اینترنت پرسرعت و شبکه فیبر نوری اشاره کرد و گفت: مخابرات منطقه مرکزی با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال در سال جاری ، نسبت به تأسیس ، توسعه و بهینه‌سازی شبکه تلفن ثابت ، اینترنت پرسرعت و شبکه فیبر نوری استان اقدام کرده که این اقدامات به افزایش سطح کمی و کیفی خدمات قابل‌ارائه به هم استانی‌های شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی را برای مسکن مهر نوبران، مسکن مهر الغدیر مهاجران، خیابان‌های شهید صیاد شیرازی و شهید چمران دلیجان، شهرک قائم فرمهین، تعاونی مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی موسوم به بام ساوه و مجتمع اقاقیا ساوه ، خیابان‌های آزادگان و شهید قدوسی مامونیه، مجتمع طبیعت شهرک گردو و مجتمع تعاونی مسکن کارکنان تعزیرات اراک، و FTTH در شهر صنعتی مامونیه ، شهر صنعتی نوبران – آهنگران ساوه – مجتمع های فردوس و برج سازه ، پارسیس ، تریتا ، آسمان ، کیان ، کوی مهر ساوه ، تعدادی از مراکز آموزشی شهرهای اراک و ساوه انجام داده است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، تلفن ثابت را ضرر ده اعلام کرد و ادامه داد: کارکرد ۱۱۰هزار مشترک تلفن ثابت در استان صفر است در حالی که مخابرات منطقه برای نگهداری آن ها هزینه های قابل توجهی صرف می کند و این موجب به هدر رفتن سرمایه ملی می شود.
وی عدم به روز رسانی تعرفه های تلفن ثابت را عامل ضرر دهی و عامل بازدارنده در توسعه و سرمایه گذاری های بیشتر اعلام کرد و گفت: میانگین کارکرد هر خط تلفن ثابت ۸ هزار تومان است در حالی که مخابرات تنها برای نگهداری کابل های آن خط ۱۵ هزار تومان هزینه می کند.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی با توجه به زیان دهی خدمات مخابراتی تلفن ثابت افزود: کارکنان با انگیزه باعث ارتقای بهره وری، اثربخشی، کارایی و کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع در هر سازمانی می گردند.این در حالی ست که با عدم افزایش منطقی تعرفه ها، چندین سال است که شرکت مخابرات ایران با وجود عوامل اقتصادی کشور از جمله تورم، تحریم ها و افزایش هزینه ها ، با بحران کاهش درآمد مواجه شده است و مهمترین ضربه ای که این کاهش درآمد به آن وارد کرده معیشت کارکنان شرکت مخابرات است، کارکنانی که تا به امروز با انگیزه و دانش و تخصص خود چرخ توسعه ارتباطات و فناوری را در کشور می چرخانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار