کد خبر: ۹۳۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 12 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: مردم با حضور پرشور خود در آیین با شکوه ۲۲ بهمن، وفاداری خود به آرمان‌های انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را به جهانیان نشان دادند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند. 
وی با بیان اینکه مردم بیدار، دشمن‌شناس و زمان شناس ایران اسلامی با حضور گسترده خود در آئین ۲۲ بهمن نشان دادند که هیچ عاملی نمی‌تواند آنان را از مسیر انقلاب خارج کند یادآورشد:مردم ایران اسلامی نشان دادند تا آخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی صیانت می‌کنند. 
امام جمعه اراک افزود: ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی در بیش از یک‌ هزار شهر و بخش با یک ابتکار جدید و با موتورسیکلت‌ها و خودروهای خود به خیابان‌ها آمدند و عشق و پایبندی خود به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را فریاد زدند. 
امام جمعه اراک با اشاره به ۹ بند قطعنامه پایانی آیین ۲۲ بهمن، توجه ویژه آحاد مردم و مسئولان به بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین محور این قطعنامه اعلام کرد که مردم با ندای الله‌اکبر خود آن را تایید کردند گفت: همه باید برای تحقق تمام بندهای آن در ۴۰ سال دوم انقلاب مشارکت گسترده داشته باشند. 
وی با بیان اینکه مردم با حضور خود در آئین ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند اظهارداشت: باید برای توسعه علمی کشور، گسترش عدالت و اخلاق، حمایت از مظلومان و قطع وابستگی کشور که از محورهای بیانیه گام‌ دوم است، برنامه‌ ریزی شود. 
وی درباره ارتباط ایران اسلامی با کشورهای مختلف جهان گفت: ملت ایران با هیچ کشوری به غیر اسرائیل دشمنی ندارد و آمریکایی‌ها نیز در صورتی که به فرموده امام راحل دست از شرارت علیه ایران بردارند و خود را اصلاح کنند می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد. 
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در صورتی که آمریکایی‌ها به توافق برجام برگردند و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری اقدامات آنها راستی آزمایی شود در آن صورت اگر ما نیز بیش از چهار درصد غنی‌سازی اقدامی کرده باشیم به توافق خود باز می‌گردیم. 
وی با بیان اینکه کشور ایران به دنبال غنی سازی ۹۹ درصد و ساخت بمب اتم نیست گفت: در غنی‌سازی ۲۰ درصد به دنبال توسعه کشورمان هستیم تا از قافله علمی و فناوری دنیا عقب نمانیم. 
وی با بیان اینکه اسرائیل جنایتکار با همکاری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای ساخته است یادآورشد:اسرائیل عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم‌ نیست، اما آمریکایی‌ها برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران، ما را تحریم کرده و در فشار اقتصادی قرار داده‌اند و این نشان می‌دهد دشمنی آنها با ملت ایران پایان یافتنی نیست. 
وی با بیان اینکه کشور ایران نسبت به کشورهای همسایه خود هیچ دشمنی ندارد گفت: این کشورها نباید با برقراری ارتباط با اسرائیل پای دشمنان اسلام را به منطقه به خصوص خلیج فارس باز کنند. 
امام جمعه اراک با بیان اینکه ارتباط ما با روسیه و چین هم با هدف همکاری در مسائل مختلف به خصوص تولید واکسن کووید ۱۹ است ادامه داد: کشور ما حداقل به ۱۰۰ میلیون دُز واکسن نیاز دارد و ساخت آن هم‌ با همکاری کوبا و هم در موسسه رازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام باید دنبال شود تا هم بتوانیم نیاز داخل را تامین کنیم و هم در صادرات آن برنامه ریزی کنیم. 
وی با بیان اینکه کشور عراق هم در بسیاری از مسائل با کشور ایران همکاری دارد گفت: این مهم باید در تقویت جهان اسلام، مقابله با استکبار جهانی و در انتقام‌جویی از شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بیشتر شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار