رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از قرار گرفتن نام پژوهشگر اراکی، دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی در فهرست دانشمندان برتر جهان بر اساس شاخص دانشگاه استنفورد، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 08 February 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی با تبریک به دکتر رضا درویشی چشمه سلطانی، گفت: دانشگاه استفورد هرساله دانشگاه‌های کشورهای مختلف را بررسی و آنالیز کرده و دانشمندان ۱درصد و ۲ درصد را اعلام می‌کند، دکتر درویشی نیز جزء دانشمندان ۲درصد برتر اعلام شده است.
وی یادآورشد: فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی مستندات داده‌های پایگاه اسکوپوس ارائه شده است و در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ در مجله Plos Biology منتشر شده است.
وی گفت: ۱۵۹۶۸۳ پژوهشگر در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه بندی شده اند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: ارزیابی و انتخاب این محققان براساس شاخص کامپوزیت C و معیار‌های شش گانه Total citation،H-index، Coauthorship-adjusted H-index، Total citation to single authored papers، Total citation to single+first authored papers وTotal citation to single+first+last authored papers بوده است.
دکتر جمالیان افزود: دکتر درویش با انتشار ۷۹ مقاله و ثبت و انتشار اولین مقاله در سال ۲۰۰۸ در این مجله بر اساس شاخص c رتبه۷۹۶۰۳ را کسب کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: به خود می بالیم که تلاش‌های چندین و چند ساله عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر درویشی هم اکنون به ثمر نشسته است و باعث افتخار تمام ماست که پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مجله به رسمیت شناخته شده است.
وی تاکید کرد: در این عصر کرونایی که کمتر مجال و فرصتی برای شادمانی پیدا می شود خبرهای مسرت بخشی اینچنینی می‌تواند باعث خرسندی مجموعه علوم پزشکی اراک شود.
وی گفت:امید می رود که تجارب دکتر درویشی و علم و توانایی ایشان بتوانند بیشتر کمک کننده ما باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار