رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی از هفته آینده با اولویت کادر بهداشت و درمان بخش‌های مراقبت های ویژه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 08 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولویت اول واکسیناسیون کرونا در کشور کادر بهداشت و درمان است که کادر بهداشت و درمان بخش مراقبت های ویژه یا آی سی یو که عمدتاً با بیماران مبتلا به کرونا در تماس هستند در اولویت اول است و سپس کادر بهداشت و درمانی که در بخش‌های مختلف اورژانس و غیره فعالیت می‌کنند، اولویت‌های بعدی برای واکسیناسیون هستند.
وی به واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه به کشور اشاره کرد و گفت: هنوز وزارت بهداشت سهمیه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان هر استانی را اعلام نکرده است، اما در حال حاضر ۴۰۰ پزشک و پرستار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌های استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در انجام واکسیناسیون تمامی کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان مد نظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: بیش از دو سوم جمعیت پزشک و پرستار استان مرکزی در بخش ویژه را شهرستان اراک به خود اختصاص داده است.
متولی سلامت استان مرکزی یادآور شد: واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان همچون واکسیناسیون آنفلوانزا کاملاً داوطلبانه و با رضایت فرد صورت می‌گیرد، ضمن اینکه کادر بهداشت و درمان نیازی برای ثبت نام در سامانه‌ای برای واکسیناسیون ندارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان پس از واکسیناسیون هر کادر بهداشت و درمان اطلاعات وی را در سامانه «سیب» ثبت می‌کند.
دکتر جمالیان افزود: در واکسیناسیون کرونا کادر بهداشت و درمان بخش ویژه استان مرکزی هیچ اولویتی بر اساس سن، جنسیت و غیره نیست ضمن اینکه این واکسیناسیون نه تنها برای کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی استان، بلکه برای بیمارستان‌های خصوصی استان صورت می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای توزیع واکسن‌ها ابتدا وزارت بهداشت و درمان آمار کادر بهداشت و درمان هر استانی را با دانشگاه علوم پزشکی آن استان چک و سپس توزیع را در استان انجام می‌دهد و ممکن است این واکسن برای کادرهای اداری و پشتیبانی بهداشت و درمان توزیع نشود، اما برای کادر بهداشت و درمان استان با اولویت کادر آی سی یو از هفته آینده آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار