مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از فعالیت ۵۴ درصد بانوان به عنوان مدیر تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 07 February 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان با اشاره به استفاده از توانمندی مدیران زن در حوزه گردشگری و صنایع دستی، افزود: با حمایت از فعالیت بانوان به عنوان ۵۴ درصد فرصت تولید ثروت، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی به فعالیت تعداد قابل‌توجهی از بانوان استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: معتقدیم باید ظرفیت بانوان به‌منظور توسعه گردشگری استان مورد استفاده قرار گیرد.
او افزود: نگاه ویژه‌ای به توانمندی زنان برای فعالیت در مدیریت حوزه گردشگری می‌تواند بسترسازی و کمک به تحقق نقش و جایگاه بانوان سرمایه‌گذار در توسعه و اشتغال زائی کشور و برنامه‌ریزی و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه گردشگری در استان و در کشور باشد.
مرزبان افزود: مدیریت ۱۳ بانو در اقامتگاه‌های بومگردی، ۱۹ بانو به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و۴۷۱۴ هنرمند صنایع‌دستی در استان فعالیت می‌کنند که در کل ۵۴ درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می‌دهند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد حضور بانوان در سطوح مدیریتی هستیم به‌گونه‌ای که بانوان در بسیاری از این اقامتگاه‌ها نقش بنیان‌گذار و مؤسس را دارند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی این است که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود، ازاین‌رو نقش زنان در توسعه و حفظ روستاها و مناطق عشایری انکارناپذیر است و بدون شک صنعت گردشگری نه‌تنها می‌تواند زنان را توانمند سازد و به آنان امکان رشد و شکوفایی دهد، بلکه می‌تواند زمینه دسترسی آنان را به فرصت‌های شغلی و مشارکت اقتصادی فراهم کند.
او ادامه داد: هم اینک در حوزه‌های مختلف از جمله راهنمایان تور، انجمن‌های صنفی گردشگری، مراکز اقامتی و سرمایه‌گذاری بانوان فعالی در استان مرکزی نقش‌آفرینی می‌کنند که موردحمایت این اداره هستند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یاد آور شد: دراین استان ۴۷۱۴
هنرمند صنایع دستی، ۱۹مدیر تاسیسات گردشگری و ۱۳ مدیر اقامتگاه بوم‌گردی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار