در ۹ ماهه امسال ۱۹۰۱ کودک مبتلاء به سوء تغذیه از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار یک میلیاردو ۵۶۰ میلیون تومان بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۳۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 07 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد رضا شایسته جو ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه کمک به کودکان مبتلاء به سوءتغذیه از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است، گفت: به منظور رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال استان در ۹ ماهه سال جاری یک میلیاردو ۵۶۰ میلیون تومان در قالب شارژ بن کارت و تهیه سبد غذایی با همکاری مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت رفاه به ۱۹۰۱ کودک مبتلا به سوء تغذیه مساعدت شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح "همسفره" توسط کمیته امداد ، افزود : نیکوکاران و خیران می توانند با انتخاب سبد غذایی هر کودک در راستای کاهش و رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.
وی افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۵۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام کارگشایی و ودیعه مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شد.
وی اضافه کرد: این وام برای رفع نیازهای مهم و اولیه مددجویان و حل مشکلات مددجویان تحت حمایت در قالب وام ودیعه مسکن، وام ضروری و وام درمان پرداخت می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی اظهارداشت : رفع سوء تغذیه و ارتقاء سلامت مادران باردار و شیرده به تعداد ۲۵۰ نفر با اعتبار بیش از ۹۶ میلیون تومان،پرداخت کمک هزینه نگهداری بیماران نیازمند نگهداری به تعداد ۳۶۰ نفر با اعتبار۴۸۶ میلیون تومان، کمک به پرداخت فرانشیز و هزینه‌های درمانی بیماران با اعتبار دو میلیاردو ۵۰۱ میلیون تومان، کمک به تأمین تجهیزات پزشکی بیماران خاص و صعب العلاج با اعتبار بیش از ۶۱۷ میلیون تومان و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و توزیع لوازم بهداشتی به مددجویان با اعتبار بیش از ۲۲۴ میلیون تومان از اقدامات حمایتی برای مددجویان بوده است.
وی گفت: هم زمان با شیوع بیماری کرونا مساعدت و تأمین اقلام بهداشتی برای گروه‌های پر خطر (ماردان باردار و شیرده ، بیماران صعب العلاج و سالمندان ) با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار