۱۲ دستگاه بازوی بارگیری فرآورده‌های نفتی پالایشگاه شازند با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 06 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،استاندار مرکزی در این مراسم با بیان اینکه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند یکی از واحدهای پالایشگاهی برجسته کشور است گفت:این واحد یکی از واحدهای مطرح کشور در تولید بنزین و گازوئیل و پاسخگویی به نیاز سوخت است.
سیدعلی آقازاده با بیان اینکه این مجتمع پالایشگاهی هر روز به سمت پاک بودن و راهبردهای منطبق با محیط زیست حرکت می‌کند افزود: این مهم نشانگر تعهد و مسئولیت اجتماعی است که در کنار تولید مدنظر است.
وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند با قدمت ۲۸ سال هموره کوشیده که از آلودگی‌های بکاهد گفت:هم اینک این مجتمع به سمت پاک بودن و همراهی هدفمند با محیط زیست حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند مجموعه ارزشمند نفتی است که در دوره دوره انقلاب اسلامی به بار نشسته است گفت: امروز این واحد به عنوان یکی از کانون های مهم تولید و اقتصاد ایران اسلامی نقش آفرین است.
وی با بیان اینکه تا سه سال پیش ایران وارد کننده بنزین و گازوئیل بود یادآورشد:هم اینک با همت متخصصان داخلی و تلاش دولتمردان و عرصه نفت نه تنها نیاز داخل با تولید پالایشگاهی پاسخ داده شده بلکه کشور از صادر کنندگان منطقه و خاورمیانه است که این موفقیت نتیجه خودباوری و تعهد جوانان متخصص در کنار معنویت است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه نسلی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرورش یافته است هر کدام سرباز متعهد نظام اسلامی هستند گفت:این نسل با ایمان و وجدان در سنگرهای مختلف حاضر شده و برای تامین نیاز و خودکفایی و اقتدار کشور از هیچ کوششی دریغ ندارند و همه توانشان را به کار می‌گیرند تا ایران اسلامی روز به روز بتواند بیشتر بدرخشد و پله های ترقی را طی کنند.
وی با بیان اینکه طرح تصفیه و بازیابی پساب‌های حاوی املاح بالا در این پالایشگاه ظرفیت تصفیه سه میلیاردو ۵۲۰ لیتر آب را دارد که با بازتوانی این آب‌ها کمک زیادی به مدیریت منابع آبی می‌شود افزود: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در فرآیند تولیداتش روزانه ۶۰۰ تن گوگرد استحصال می‌کند که در گذشته سوزانده می‌شد و موجب آلودگی هوا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار