شهردار اراک درباره عدم حضور در جلسه هفته گذشته گفت: کتبا مرخصی گرفته بودم و اعلام کردم که شرایط جسمانی مناسبی هم ندارم.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 26 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،مهندس شفیعی درگفتگو با خبرنگار ما افزود: شنبه هفته گذشته که مقرر بود جلسه برگزار شود، اعلام شد و از قم به اراک برگشتم، اما در ورودی شورا با تماس با رییس شورا عنوان شد که اجازه دهید رای گیری شود که جلسه علنی باشد یا غیر علنی و پس از ۳۰ دقیقه طی تماس تلفنی با پیمان رشیدی بیان شد که جلسه به حد نصاب نرسیده است. 
مهندس شفیعی با بیان اینکه تلاش برخی اعضا برای اینکه استیضاح حتی یک روز زودتر انجام شود، عجیب است یادآورشد: فلسفه این استیضاح به لحاظ قانونی دچار اشکال است و باید دلیل عدم حضورم در صحن دوشنبه گذشته سوال شود.
وی اضافه کرد: اینکه استیضاح روز پنجشنبه باشد یا امروز فرقی برای من ندارد چراکه بنده تمام تلاش خود را صادقانه برای خدمت در شهر اراک به کار گرفته ام و مردم شهر رضایت نسبی از اقدامات شهرداری دارند و مسئوولین هم از اتفاقات صورت گرفته در شهر نیز رضایت دارند و در کل می توان این سطح از رضایتمندی را از وضعیت حال حاضر مجموعه شهرداری اراک در مقایسه با سنوات گذشته، مشاهده کرد.

بودجه شهرداری اراک ۱۲۰۰ میلیارد تومان هدفگذاری شد

شهردار اراک دیروز بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ را تقدیم شورای شهر کرد.
مهندس شفیعی گفت: بودجه شهرداری در حوزه شهرسازی و مباحث کالبدی ۷۹ میلیارد تومان، محیط زیست و خدمات شهری ۲۳۰ میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران ۳۰ میلیارد تومان، حمل و نقل و ترافیک ۳۹ میلیارد تومان، خدمات مدیریت ۴۰ میلیارد تومان، عمرانی ۳۶۰ میلیارد تومان، فرهنگی ۱۸ میلیارد تومان که جمع ماموریت ۱۱۶۰ ملیارد تومان پیش بینی شده و با احتساب پرداخت بدهی قطعی شده سنواتی به میزان ۴۰ میلیارد تومان رقم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اراک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.
وی یادآورشد: از ۱۲۰۰ ملیلیارد تومان، ۳۶۲ میلیارد تومان تملک هزینه ها و تملک سرمایه ای ۷۹۷ میلیارد تومان و بدهی سنواتی نیز ۴۰ میلیارد تومان است که در واقع ۳۴ درصد بودجه، هزینه ای و ۶۶ درصد، عمرانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه معمولا ۶۰ درصد بودجه شهرداری، عمرانی و ۴۰ درصد جاری است، گفت: برای حرکت به سمت شرایط ایده آل باید ۷۰ درصد بودجه عمرانی و ۳۰ درصد جاری باشد و قیمت تمام شده فعالیت های شهرداری باید ضریب مشخص و منطقی در هزینه های جاری داشته باشد، امسال بودجه عمرانی از ۶۰ درصد سال گذشته به ۶۴ درصد رسیده و در بحث عمرانی ۶ درصد افزایش و هزینه جاری ۴ درصد کاهش هدفگذاری شده است و امید می رود سال آینده بودجه عمرانی به ۷۰ درصد برسد.
شهردار اراک در بحث بودجه مناطق هم گفت: تخصیص بودجه محله ای شهرداری اراک تدوین شده است و در برنامه ۵ ساله شهرداری مطالعه خوبی برای سند توسعه محلات صورت گرفته و با توجه به ۵۵ محله در شهر اراک این سند تبیین شده است.
وی بودجه منطقه یک شهرداری اراک برای سال آتی را ۵۵ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان، منطقه دو ۵۸ میلیارد تومان، منطقه سه ۸۷ میلیارد تومان، منطقه چهار ۹۳ میلیارد تومان، منطقه پنج ۶۸ میلیارد تومان و بافت تاریخی ۸۹۶ میلیون تومان برشمرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار