معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک نکته حائز اهمیت در سرطان وجود دارد و آن این است که ۴۰ درصد آنها قابل پیشگیری هستند.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 25 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: عوامل خطر ابتلا به سرطان مشتمل بر دو دسته عوامل خطر غیرقابل اصلاح مانند سن، نژاد، سابقه فامیلی و عوامل خطر قابل اصلاح مانند کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم، چاقی، آلودگی های زیست محیطی، الکل، دخانیات و غیره می باشند.
وی اظهار داشت: سرطان بیماری است که از تکثیر غیر طبیعی سلول های بدن شروع می شود و یکی از معضلات مهم سلامتی عمومی است.
وی افزود: سه دلیل عمده برای افزایش بروز سرطان در کشور وجود دارد، اولین و مهمترین عامل افزایش امید به زندگی و تعداد سالمندان، دومین عامل تغییر در شیوه زندگی و سومین عامل، عوامل محیطی است.
وی تاکید کرد: با کنترل بیماری های واگیر و افزایش امید به زندگی در دنیا، بیماری های غیر واگیر و مزمن از جمله سرطان ها از مهم ترین علل مرگ و میر محسوب می شوند.
دکتر صادقی گفت: در کشور نیز بعد از بیماری های قلبی عروقی و حوادث، سرطان سومین عامل مرگ و میر محسوب می شود و برنامه کنترل آن به عنوان یکی از اولویت های سلامت کشور مورد توجه است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: با توجه به اینکه قرارگیری دانشگاه علوم پزشکی اراک بر اساس سند توسعه شبکه ملی مراقبت سرطان جزء مراکز تیپ ۲ می باشد، مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام در بهمن ۱۳۹۷ به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر صادقی گفت: این مرکز در مساحتی بالغ بر ۶۰۰ متر مربع در مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک واقع شده و با محوریت قرار دادن سرطان های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ خدماتی چون ماموگرافی، سونوگرافی، آندوسکوپی و کولونوسوپی را ارائه می دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته بزودی یک دستگاه کولپوسکوپی برای تشخیص سرطان دهانه رحم به این مرکز درمانی اضافه خواهد شد، یادآور شد: با توجه به هزینه های سرسام آور درمان این بیماری، تشخیص به موقع و زودهنگام در مراحل اولیه، درمان را آسان تر و امکان کنترل بیماری و بهبود را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار