معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با توجه به حجم تقاضاهای سرمایه گذاری و گردشگری، برای روستاهای نظم آباد و حسین‌آباد بغدادی اراک، طرح کالبدی تعریف می شود.
کد خبر: ۹۳۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 24 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی زندیه وکیلی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به لزوم تدوین طرح کالبدی ویژه روستای نظم آباد اراک،افزود: تقاضا برای سرمایه گذاری در این روستا بسیار زیاد است و لازم است که با اختصاص اعتباری به منظور تدوین طرح کالبدی روستا اقدام شود.
زندیه وکیلی به استقبال سرمایه گذاران بخش گردشگری در برخی از نقاط استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از درخواست مجوزها در این جلسه مربوط به منطقه نمونه گردشگری نظم آباد اراک بود که مستعد اجرای اینگونه طرح ها است، اجرای طرح ها بدون مطالعه قبلی ناهماهنگی و نازیبایی های را موجب می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در جلسه کارگروه گردشگری ۲۱ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده ۲۹۶۰میلیارد ریال و اشتغال پیش بینی شده ۴۶۱ نفر مطرح و پس از بحث و بررسی طرح های مورد نظر با ۱۷ طرح موافقت شد.
مرزبان افزود: جلسه کارگروه گردشگری استان با ۲۱ دستور کار برگزار شد و درخواست های صدور مجوز برای اجرای پروژه های گردشگری شامل احداث مسافرخانه های سنتی، مجتمع های پذیرایی، هتل، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، مرکز تفریحی سرگرمی و گردشگری، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و با عمده آنها در شهرستان های خنداب، تفرش، ساوه، زرندیه، دلیجان، محلات، خمین، اراک موافقت شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را که معرفی می کنند باید کاربری لازم را داشته باشد و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتما باید در کمیسیون های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار