همزمان با برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، سرشماری این پرندگان در استان مرکزی نیز انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 23 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی مصطفوی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : این سرشماری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با برنامه جهانی و کشوری اجرا می‌شود.
وی با اشاره باینکه زیستگاه های تالابی استان به دلیل برخورداری از شرایط و موقعیت مناسب در کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی پرنده مهاجر است افزود: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها با همراهی یگان حفاظت محیط زیست و جمعی از علاقمندان حفظ حیات وحش استان در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر، سرشماری را اجرا می کنند.
مصطفوی یادآورشد : علی رغم شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان ، مشاهدات و آمارهای اولیه نشانگر افزایش قابل ملاحظه تعداد و جمعیت گونه های مهاجر می باشد که نتایج سرشماری در پایان در قالب فرم های مربوطه تهیه و در اختیار دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین علاقمندان حیات وحش قرار خواهد گرفت .
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی باتاکید بر اینکه هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع است گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر حال گشت‌زنی هستند و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد، از دوستداران حیات وحش درخواست داریم هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.
گفتنی است هر سال هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله درنای خاکستری غاز خاکستری ، فلامینگو، خروس کولی، خوتکا ، ، عروس غاز،انواع اردک، فاخته و.....برای زمستان گذرانی به استان مرکزی مهاجرت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار