مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح دو پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 21 January 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود : یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک مجتمع گردشگری از مهمترین پروژه‌هایی است که با هدف توسعه صنعت گردشگری دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مرزبان پروژه سرمايه‌گذاری را شامل یک مجتمع اقامتی، گردشگری اعلام كرد و گفت: پروژه کاروانسرای تاریخی دودهک در شهرستان دلیجان به عنوان مجتمع تاریخی گردشگری با محوریت اسکان در فضای سنتی توسط بخش خصوصی بازسازی، تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این کاروانسرای تاریخی با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال و دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۰میلیارد ریال ، اشتغال ۳۵ نفر را فراهم کرده است.
او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۷ پروژه بوم‌گردی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح شده است یادآورشد: در ایام الله دهه فجر امسال یک پروژه بوم‌گردی دیگر با اعتباری بیش بر ۱۵ میلیارد ریال افتتاح و زمینه اشتغال ۳ نفر فراهم می شود.
مرزبان با تاکید بر اینکه بیشترین استقبال و رشد گردشگران داخلی و خارجی در استان در حوزه بوم‌گردی است، گفت: تلاش داریم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری به جذب و ماندگاری بیشتر مسافران در سطح استان دست پیدا کنیم و امیدمی رود بتوانیم در راستای توسعه بوم‌گردی و آموزش و استانداردسازی آنها گام برداریم.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌د‌ستی استان مرکزی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه فجر را نصب پلاک روستای ثبت ملی شده صنایع‌دستی سمقاور، گلباران نمادین تندیس حضرت امام خمینی(ره) و کتابت دیوان حضرت امام(ره) در موزه مفاخر، دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران و تقدیر از آنها و شرکت در مراسم باشکوه راهپیمایی یوم ا...۲۲ بهمن، اعلام کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی هم چنین از برپایی نمایشگاه‌ و بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: به همین مناسبت و با هدف معرفی هنرهای سنتی، بازارچه و نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع‌دستی برگزار می شود.
او اظهار داشت: امید می رود مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، امسال نیز مانند سالهای گذشته شکوهمند برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار