شهردار اراک گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، کسب‌وکارهای زیادی به خاطر کاهش رفت‌وآمدها، مسافرت ها و فعالیت‌های اقتصادی دچار آسیب‌های معیشتی و اجتماعی شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 20 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،محمد کریم شفیعی افزود:مدیریت شهری و شورای شهر اراک از ابتدای این بحران در کنار مردم بوده و با اقدامات مختلف حمایتی سعی در کنترل و کاهش آسیب‌ها داشته، از این رو لایحه حمایت از مشاغل و آسیب دیدگان ویروس کرونا ،توسط شهرداری تدوین و با حمایت اعضای شورای شهر در صحن علنی مصوب شد.
شهردار اراک تاکید کرد:گروه‌های هدف مورد حمایت مدیریت شهری، شامل غرفه داران و دفاتر شرکت های حمل و نقل فعال واقع در پایانه مسافربری،کسبه واحدهای استیجاری آرامستان اراک، بهره برداران پارکینگ های شهرداری و همچنین واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و ۴ می باشد.
مهندس شفیعی گفت:درآمد کسبه واحدهای استیجاری در آرامستان به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش محسوسی داشته، بنابراین به دلیل حمایت از این قشر، مبلغ اجاره پرداختی به شهرداری از اردیبهشت تا پایان سال جاری مشمول ۵۰درصد بخشودگی می شود.
وی یادآورشد: واحدهای استیجاری سنگ فروش خارج از محوطه آرامستان مشمول این بخشودگی نمی شوند.
وی افزود: بهره برداران پارکینگ های شهرداری نیز بابت اجاره بهای پرداختی از اردیبشهت ماه سال جاری تا پایان قرار داد منعقد شده (در سال گذشته) مشمول ۳۰ درصد بخشودگی می شوند البته قرارداد جدید در سال ۹۹ شامل این بخشودگی نمی شود.
مهندس شفیعی اظهار داشت: واحدهای صنفی آسیب دیده از ویروش کرونا که بر اساس دستور العمل فعالیت مراکز، واحدهای تولیدی و خدماتی اعم از صنعی و صنعتی که در همه گیری ویروس کرونا در کشور در گروه شغلی 3 و 4 قرار می گیرند، شامل مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی سالنی، کافه، قهوه خانه و چایخانه از ۱۰۰درصد بخشودگی و سایر مشاغل از ۵۰ درصد عوارض کسب در سال۹۹ معاف می شوند .
وی افزود: غرفه داران و دفاتر شرکت های حمل و نقل واقع در پایانه مسافربری در زمان شیوع ویروس کرونا با کاهش در آمد محسوسی مواجه بودند، در راستای حمایت از این قشر، مبلغ اجاره پرداختی به شهرداری از سوی بهره برداران از اردیبهشت تا پایان سال جاری مشمول بخشودگی عوارض از ۵۰الی ۸۰ درصد می شوند.
وی گفت: برخورداری از معافیت های مذکور مشروط به تسویه بدهی سال های گذشته (ناشی از عوارض کسب و بهای خدمات آن) تا پایان سال ۹۹ می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار