فرمانده حوزه مقاومت بسیج توانیر گفت: در مصوبه هیئت وزیران، الزامی را برای دستگاه‌های اجرایی به منظور تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی از انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته شده که باید این موضوع به صورت جدی در دستور کار ادارات استان قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 18 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجتبی علیرضا پور در جلسه "مدیریت مصرف انرژی" که با حضور فرماندهان سپاه و پایگاه های بسیج ادارات استان مرکزی برگزار شد افزود:اصلاح الگوی مصرف انرژی  در ادارات دولتی باید در اولویت صنعت برق قرار گیرد.
وی یادآورشد:ما به عنوان بسیجی، تابع ولایت هستیم و باید فرمایشات ایشان را در سیاست‌های ابلاغی، پیرامون اصلاح الگوی مصرف در اولویت بگذاریم و اقدامات ویژه ای را در این حوزه پیگیری کنیم.
علیرضا پور بابیان اینکه مدیریت مصرف انرژِی باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد ،افزود: سوخت بیشتر نیروگاه ها سوخت فسیلی است واین موضوع موجب آلایندگی هوا به ویژه در کلان شهرها می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم بایان اینکه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا ، شاهد رشد ۳۰ درصدی مصرف انرژی در استان بوده ایم که  بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به سازمان ها و ادارات دولتی است.
محمد اله داد افزود: باتوجه به افزایش  مصرف برق در استان مرکزی و محدودیت تحویل گاز به نیروگاه ها، ضرورت مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف برق توسط مشترکین فهیم  برای جلوگیری از قطعی ها مورد انتظاراست.
وی یادآورشد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای کاهش میزان مصرف برق در استان، مکاتبه برای قطع برق مصارف غیرضروری مانند روشنایی پارک ها و فضای سبز که این روزها کمتر استفاده می شود، انجام شده و از ابتدای هفته این قطع برق صورت گرفته است، همچنین با هماهنگی راهداری استان مرکزی، مقرر است که روشنایی راه های بین شهری در نقاط غیر مه گیر و غیرخطرناک کاملا خاموش شده یا روشنایی ها یک در میان خاموش شود.
وی به برگزاری مانور اصلاح الگوی انرژِی ادارات از اول دی ماه در استان خبر داد و افزود: در صورت هرگونه عدم رعایت الگوی مصرف از سوی ادارات برق و گاز آن اداره بعداز اخطار قطع می شود.
سید امیر قائم مقامی مدیر دفتر برنامه ریزی و کنترل شرکت گاز استان مرکزی با توجه به اینکه ۱۰هزار مشترک جدید به مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده اند ،گفت: در سال جاری شاهد رشد  ۱۵درصدی مصرف در بخش خانگی و افزایش ۲۰درصدی مصرف در بخش صنعت بوده ایم .
وی افزود:آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی  به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد که بخش قابل توجهی از مصرف برق مربوط به سازمان ها و ادارات دولتی می باشد ،بنابراین مدیریت مصرف امری اجتناب ناپذیر است.
فرمانده سپاه  ناحیه بسیج اراک هم گفت: استفاده از دانش و تکنولوژی برای مدیریت بهینه مصرف و آگاهی بخشی عمومی برای مدیریت مصرف مشترکین برق رویکردهایی است که می‌توان با اتکا به آن به تامین و انتقال بهینه برق به آن اطمینان داشت و مدیران دستگاه های اجرایی مصرف بهینه را باید اول از محل کارخود آغاز کنند.
سرهنگ محمد مهجوری اضافه کرد: مدیریت مصرف بهینه شرط اصلی برای تحقق مصرف بدون دغدغه در تمام فصول سال است و چنانچه شهروندان در زمینه مصرف بهینه مشارکت بیشتری کنند ،مسئولان دغدغه و نگرانی را  تامین انرژی در کشور را نخواهند داشت.
نظارت وبازدید از روشنایی معابر و کنترل مصارف ادارت استان با استفاده از پتانسیل بسیجیان در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار