رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ستاد ملی کرونا به عنوان تنها مرجع همه دستگاه‌ها و سازمان‌های تأثیرگذار که در این ستاد عضو هستند، مصوبه‌ای مبنی بر بازگشایی مدارس پایه اول و دوم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 18 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود: به گفته مسولان آموزش و پرورش، حضور بسیار جزئی دانش ‌آموزان پایه اول و دوم در گروه‌های کمتر از ۱۰ نفر را از اول بهمن‌ماه امسال خواهیم داشت و مقرر شده شورای مدرسه درباره چگونگی تقسیم بندی، نحوه حضور و میزان نیاز به حضور دانش آموزان تصمیم گیری کند و معلم کلاس تشخیص می‌دهد که چه تعداد دانش آموز باید به صورت حضوری شرکت کند.
وی به مدیران مدارس توصیه کرد: تعداد مناسب دانش آموزان با توجه به ابعاد و تهویه فضای فیزیکی در کلاس ها قرار گیرند.
متولی سلامت استان مرکزی یادآورشد: رعایت چند نکته از جمله نکات خود مراقبتی، حفظ فاصله ایمن (یک متر) و کاهش برخوردها، استفاده از وسایل حفاظتی مانند ماسک، مواد ضدعفونی و ... بسیار حایز اهمیت است.
دکتر جمالیان افزود:تا حد امکان والدین و اولیا و مسئولین مدارس باید رفت و آمد و رفتار دانش آموزان(رعایت دستورالعمل های بهداشتی) را کنترل کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه فعالیت بوفه ها، کاملا ممنوع است، گفت: ساعت تفریح طوری باشد که همزمان انجام نشده و باعث به وجود آمدن تراکم نشود.
وی یادآور شد: رعایت فاصله یک متر و هنگام ساعت ورود و خروج، ضدعفونی مکرر و مرتب بر اساس پروتکل های بهداشتی سرویس های بهداشتی، آبخوری ها و تمامی وسایلی که ممکن است به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرند، توجه به تهویه و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، پنجره ها باز باشند تا تهویه کامل تر بوده و هوا در جریان باشد، نیز از جمله نکاتی هستند که باید با شدت و جدیت هرچه بیشتر رعایت شوند.
دکتر جمالیان افزود: خانواده ها اهتمام جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و از آنجا که حضور دانش آموزان اختیاری است، اما در صورت حضور، آموزش کافی در خصوص رعایت دستورالعمل ها به دانش آموزان داده شود و حتما مواد گندزدای کافی در مدرسه و حتی همراه دانش آموزان موجود باشد تا شاهد کاهش این بیماری، برای فرزندانمان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار