معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به نوسانات اقتصادی و بالا رفتن نرخ ارز، دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و راه اندازی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، پیش دستی کرده و اقلام مورد نیاز را خریداری کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 16 January 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعیدرضا سلطانی افزود: تمام تجهیزات لازم برای اتمام و بهره برداری پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، خریداری و در حال حاضر در انبار موجود است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اراک در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و با توجه به حجم زیاد بیماران تصادفی، بیمارستان قدیمی حضرت ولی عصر(عج) جوابگوی نیاز بیماران و ارائه خدمات به روز نبود، بنابراین تصمیم گرفته شد که پروژه ای جدید طراحی و اجرا شود که از نظر به روز بودن و از نظر تعداد تخت های بستری پاسخگو بیماران باشد.
وی تاکید کرد: این بیمارستان در زیربنای ۴۵ هزار مترمربع و ۴۸۰ تخت به بهره‌برداری می‌رسد و بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی را پوشش خواهد داد.
دکتر سلطانی یادآورشد: متاسفانه علل مختلفی باعث به تعویق این پروژه شد که مهمترین آن کم‌کاری پیمانکار بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: عوامل دیگر نوسانات اقتصادی و بالا و پایین شدن قیمت ارز بوده، علی رغم فرصت های متعدد متاسفانه پیمانکار نتوانست تعهدات خود را به انجام رساند.
وی گفت: کار خوبی که دانشگاه در این مدت انجام داد،خرید تجهیزات پشتیبانی لازم از جمله تخت های بیمارستانی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و اکسیژن ساز بوده که همه در انبار دانشگاه موجود است.
وی افزود: از نظر فیزیکی پروژه ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و برای اتمام این پروژه به حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است که قول مساعدت را سازمان برنامه و بودجه به ما داده است، همچنین برای تجهیز این بیمارستان به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم یک بیمارستان کامل و به روز افتتاح کنیم.
وی اضافه کرد: تمام اقدامات لازم برای ورود پیمانکار جدید اندیشیده شده و قرار است در خصوص پیمانکار قبلی با تصمیم گیری نهایی که اتخاذ شده، قطع همکاری کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه قطعا عوض خواهد شد، گفت: در حال بررسی پیمانکاران جدید و ریزه‌کاری‌ها هستیم که بتوانیم یک پیمانکار متعهد و مسئول را وارد این پروژه کنیم.
دکتر سلطانی گفت: تمام دغدغه دانشگاه علوم پزشکی، اتمام این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن است و به همین خاطر کارگاه را تا هفته آینده از پیمانکار قبلی تحویل گرفته و قبل از اتمام سال، پیمانکار جدید آغاز به کار کرده و امیدواریم حدود ۹ ماه دیگر، این پروژه بالاخره بعد از سالها صرف زمان و انرژی و منابع مالی به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار