معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر روی همه محصولات غذایی نشانگرهایی با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز وجود دارد که مقدار استفاده شده از مواد را نمایش می دهد.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 16 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: رنگ سبز بیانگر (اندک)، نارنجی(متوسط) و رنگ قرمز(زیاد) است و معیارهای قابل فهم هر سهم، نام محصول، میزان سهم محصول بر حسب میلی لیتر یا گرم را نمایش می دهد.
وی اظهار داشت: انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس با این سه رنگ نمایش داده و سهم هر معیار در محصول مورد نظر مشخص است و مردم می توانند با مطالعه آن مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند.
وی تاکید کرد: برای کسانیکه دارای بیماری زمینه ای هستند این جدول و البته مطالعه قبل از خرید محصول بسیار مهم و حایز اهمیت است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: به عنوان مثال چنانچه مقدار قند در جدول، قرمز باشد مصرف کننده دیابتی با دقت در این جدول متوجه می شود که مصرف این ماده غذایی برای او مناسب نیست.
دکتر علیمرادیان با بیان اینکه محصولات غذایی با نشانگر رنگی سبز، مناسب ترین انتخاب از نظر تغذیه ای می باشند، به مردم توصیه کرد تا حد امکان مواد غذایی و محصولات خوراکی با رنگ سبز و نارنجی را خریداری و مصرف کرده و از مصرف مواد خوراکی قرمز به خصوص افراد دارای بیمارای زمینه ای به شدت پرهیز کنند.
گفتنی است ۱۵ تا ۳۰ دی ماه هفته بسیج ملی تغذیه سالم نامگذاری شده که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این هفته با شعار «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا» آغاز و برنامه های مختلفی در معاونت های گوناگون دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار