طرح اقدام فراگیر سراسری تعدیل روشنایی معابر، اصلاح انشعابات برق و رمز ارزهای غیرمجاز در استان مرکزی آغازشد.
کد خبر: ۹۳۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 14 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این مانور گفت : سومین اقدام فراگیرسراسری با هدف فعالیت های پیشگیرانه برای افزایش پایداری شبکه‌ در بحران‌ ها و پیک بار طرح ریزی شده است.
مهندس محمد اله داد افزود: تعدیل روشنایی‌ معابر ، اصلاح انشعاب‌ ، جمع آوری برق های غیر مجاز و شناسایی رمز ارز های غیر مجاز به عنوان محور اصلی با شعار تلاش صادقانه ،خدمت بی منت در دستور کار است.
وی گفت:در این اقدام فراگیر که از امروز آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت، ۸۶ اکیپ و۱۷۲ نیروی اجرایی و عملیاتی از کلیه شهرستانهای استان با خودروی های سبک و سنگین حضور دارند.
اله داد افزود:از ابتدای هفته جاری تعدیل ۲۷۰۰۰ چراغ روشنایی معابر انجام و در مانور جاری تعدیل ۱۲۰۰۰ چراغ در دستور کار قرار دارد همچنین با هماهنگی ۷۰۰۰ چراغ روشنایی بین راهی تعدیل و مصارف ۷۲ پارک تاکنون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته که این اقدامات از جمله دستاوردهای این مانور سراسری فراگیر در استان است.
وی اضافه کرد:مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال علاوه برمصرف بالای برق ،خسارات بسیاری را به شبکه برق تحمیل کرده اند، به همین دلیل برخورد انتظامی و قضایی با صاحبان مزارع غیر مجاز انجام خواهد شد.
مهندس اله داد با اشاره به اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی خواهد کرد، افزود: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی مردمی، از طریق نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می شوندکه تاکنون در این مانور ۲۵ مشترک مشکوک به ماینر غیر مجاز شناسایی و دو مورد کشف شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی همچنین با اشاره به برگزاری مانور مشترک با شرکت گاز در استان گفت: برای مدیریت مصرف، مانوری به منظور کنترل مصرف برق ادارت، بانک ها، دانشگاه ها و ... برگزار شده تا میزان مصرف به حداقل برسد، میزان مصرف مشترکان براساس سقف مصرف ارزیابی می شود و همچنین در برنامه است که برق های غیر مجاز در نقاط مختلف استان رصد و کنترل می شود.
وی یادآورشد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، می‌توان مصرف گاز نیروگاه‌ها را معادل ۷۰ میلیون مترمکعب کاهش داد که این صرفه جویی، به طور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها  برطرف می‌شود.
اله داد با بیان این مشترکان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ارسال پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ ارسال کنند یا افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز یا هر فعالیت دیگری استفاده می‌کنند، معرفی کنند، ادامه داد: هموطنان باید بدانند که استفاده غیرمجاز از برق احتمال خسارات هنگفت به شبکه توزیع برق و احتمال بروز آسیب به وسایل برقی در منازل می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزایش آمادگی اکیپ‌های اجرایی، بالا بردن روحیه کار گروهی و مقاوم سازی شبکه و مدیریت مصرف برق را از دیگر دستاوردهای این اقدام سراسری فراگیر دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار