رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای سه شهر صنعتی این استان روز سه‌شنبه خارج از حد استانداردهای زیست محیطی و ناسالم است.
کد خبر: ۹۳۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 12 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی "علیرضا محرابیان" افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز (سه‌شنبه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و به عدد ۱۲۶ رسید و شاخص لحظه ای ساعت هشت صبح به عدد ۱۱۰ رسیده که بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.
وی یادآورشد: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته روز گذشته ساوه نیز به عدد ۱۲۵ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است اما شاخص لحظه‌ای امروز این شهر به ۱۶۶ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها است.
محرابیان اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته روستای کزاز شهرستان شازند برابر با ۱۰۸ بوده که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده اما شاخص لحظه‌ای این روستا در ساعت هشت صبح امروز (سه شنبه) به ۵۸ رسیده که وضعیت سالم را نشان می‌دهد.
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توصیه کرد: مردم به‌ ویژه گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان باید از تردد در فضاهای باز خودداری کنند و سایر افراد نیر فعالیت بدنی سنگین در محیط‌های سرباز نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار