مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۳ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان کرونا تسهیلات پرداخت شد.
کد خبر: ۹۳۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 09 January 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: ۳۳ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال به فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان با هدف جبران خسارت‌های شیوع کرونا از ابتدای سال جاری پرداخت شد.
وی یادآورشد: در روند پرداخت تسهیلات بیش از ۸ میلیارد ریال به حوزه صنایع‌دستی و حدود ۲۵میلیارد ریال به حوزه گردشگری تعلق گرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل گردشگری در سامانه کارا از ۳۰ اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، چندی پیش مهلت ثبت‌نام به اتمام رسید، اما به دلیل ابعاد گسترده آسیب‌های کرونا و مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری، ثبت نام در این سامانه تا پایان دی ماه تمدید شد.
مرزبان با بیان اینکه این تسهیلات به ۶۵ بنگاه گردشگری و ۹۷ کارگاه صنایع‌دستی در استان پرداخت شده است گفت: صنعت گردشگری بیشترین آسیب را از زمان همه‌گیری ویروس کرونا دیده به نحوی که بیشتر بنگاههای فعال این صنعت در استان دچار رکود و یا تعطیلی شدند.
او افزود: تمامی تأسیسات و فعالان گردشگری می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و از قسمت مخصوص تسهیلات گردشگری در خواست خود را ثبت کنند.
مرزبان یادآورشد: تسهیلات پرداختی با هدف جلوگیری از تعطیلی تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی پرداخت شد و پایداری اشتغال برای ۲۷۲ نفر را در استان فراهم کرد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: دولت در این خصوص با پرداخت تسهیلات ویژه به واحد‌های تولیدی خدماتی و گردشگری در قالب دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا،حمایت می‌کند و امیدمی رود همکاری کامل بانک‌های عامل برای تسریع در اجرای مصوبات کمیته و حمایت از واحد‌ها ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار