رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک و شازند در روز شنبه در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 09 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، "علیرضا محرابیان" افزود: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مستقر در استان، شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعته روز گذشته در اراک برابر به عدد ۱۲۸ رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود و شاخص لحظه‌ای هوای این شهر در ساعت ۱۱ امروز (شنبه) به عدد ۱۵۴ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآورشد: شاخص کیفیت هوای ۲۴ ساعت روستای کزاز به عدد ۱۵۷ رسید که بیانگر هوای ناسالم برای همه گروه‌ها و شاخص لحظه‌ای ساعت ۱۱ امروز (شنبه) نیز به ۱۵۹ رسیده که باز شرایط برای همه گروه‌ها در وضعیت ناسالم است.
محرابیان اظهار داشت: آلاینده مسئول هوای اراک و روستای کزاز شهرستان شازند در شرایط فعلی، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون است و افزایش همزمان ۲ آلاینده آثار سوء بهداشتی زیادی به همراه دارد.
گفتنی است اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۴ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار