رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به ۱.۸اسب بخار در هکتار تا پایان سال جاری در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 09 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس بابایی با اعلام جذب ۱۰۰ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در سال ۹۹ (سال جهش تولید) طی ۹ ماه، افزود: این حجم از تامین و تدارک ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون که با همراهی بانک کشاورزی صورت پذیرفته بی سابقه بوده است.
وی با بیان این که تقاضای افزایش اعتبار خط عملیاتی در حال اجراست، گفت: تا پایان سال ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به ۱.۸ اسب بخار در هکتار می‌رسد، با راه‌اندازی خط ویژه تسهیلات مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت تعداد ۱۰۳۲فقره تسهیلات به مبلغ ۸۰۰میلیارد ریال به منظور خرید ماشین‌های کشاورزی و ادوات و تجهیزات کشاورزی با نرخ کمتر از نرخ تسهیلات منابع داخلی بانک‌ها، صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: این پرداخت ها که از سال ۹۲ تاکنون صورت گرفته است، نقش بسیار موثری در افزایش ضریب مکانیزاسیون استان داشته است.
بابایی افزود: وجود ماشین‌آلات و ادوات متناسب با نیاز بخش کشاورزی، استفاده مناسب و مکانیزه کردن فرآیند تولید، باعث افزایش کارایی استفاده از منابع محدود تولید و کاهش نگرانی کشاورزان و فعالان این بخش برای برنامه‌ریزی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار