امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس:
امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولی عظیم در مناسبات مذهبی و اجتماعی نقاط مختلف جهان به خصوص آمریکای لاتین ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۳۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 06 January 2021

به گزارش تابناک مرکزی حجت‌الاسلام شیخ عبدالکریم پاز گفت: حضرت امام خمینی (ره) با مجاهدت و عمل به هر آنچه که از مکتب اهل بیت(ع) فراگرفته بودند، تحولی عظیم در جهان ایجاد کردند و اکنون انقلاب اسلامی به عنوان طلابه دار مذهب مقدس تشیع مطرح است.
وی ادامه داد: اگر چه پیش از انقلاب اسلامی مذهب تشیع در ایران وجود داشت و علما به فعالیت‌های ترویجی معارف اسلامی می‌پرداختند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و وجود امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری این مذهب مقدس در تمام نقاط جهان راه یافت و اکنون در کشورهای آمریکای لاتین و به خصوص آرژانتین پیروان بسیاری را به خود جذب کرده است.
امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین بیان کرد: اکنون فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای پیروان مذهب مقدس تشیع یک حجت محسوب می‌شود و شیعیان جهان همواره گوش به فرمان ایشان هستند.
حجت‌الاسلام پاز اظهار داشت: زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب اسلامی با سرعت در آمریکای لاتین و آرژانتین در حال گسترش است چرا که پیروان شیعیان می‌دانند که برای درک هر چه بهتر معارف اسلامی زبان عربی کافی نیست و باید به زبان فارسی تسلط داشته باشند.
وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن چندان جایگاهی در کشورهای آمریکای لاتین نداشت چرا که افرادی که از جهان عرب به کشورهای آمریکای لاتین مهاجرت کرده بودند به دلایل شرایط اجتماعی فرصت آموزش این کتاب آسمانی را نداشتند و از طرفی نسل‌های بعدی نیز به کلی زبان عرب و مادری خود را فراموش کرده بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی اولین سفیر ایران علاوه بر فعالیت‌های سیاسی به آموزش قرآن و معارف اسلامی می پرداخت و افرادی نیز برای یادگیری قرآن و معارف اسلامی به حوزه علمیه قم مراجعه می‌کردند.
امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی علاوه بر قرآن معارف و علوم اسلامی، مکتب اهل بیت (ع)توسط علمای دینی تدریس می‌شود و مساجد، انتشارات و شبکه‌های تلویزیونی شیعیان در آرژانتین فعال هستند.
حجت‌الاسلام پاز در خصوص انفجار مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۳۷۳ خورشیدی نیز گفت: آمریکا و صهیونیزم بین‌الملل سعی در القای نقش دروغین ایران و دیگر کشورهای اسلامی در این بمب‌گذاری داشتند اما بعد از مدتی مردم متوجه دخالت آمریکا در این مهم شدند.
امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس آرژانتین ادامه داد: مردم آمریکای لاتین و به خصوص آرژانتین تشنه خداپرستی هستند.
حجت‌الاسلام پاز در ادمه سخنان خود شهید سلیمانی را مظهر ولایتمداری، تقوا و مجاهدت عنوان کرد و گفت: شهادت این مرد بزرگ بازتاب بسیاری در آمریکای لاتین داشت و ضمن برگزاری آئین اولین سالروز شهادت ایشان، کرسی مکتب این شهید والامقام نیز در بسیاری از کشورهای این منطقه برگزار شد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار