رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان از مرمت بنای تاریخی اعتصام‌الملک آشتیانی با مشارکت مالک خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 05 January 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، علیرضا امیری افزود: خانه تاریخی میرزا ابراهیم اعتصام‌الملک‌مستوفی‌آشتیانی یکی از خانه‌های زیبای شهرستان آشتیان است که در کنار رودخانه‌ای در وسط شهر آشتیان واقع شده و مالک این بنا نسرین محبی برای حفظ و نگهداری آن دست به مرمت و حفاظت این مجموعه زیبا زده است.
وی یادآورشد: این بنا مربوط به دوره قاجار بوده و دسترسی به این خانه از طریق یک کوچه باریک میسر است و این موضوع باعث شده خانه از شلوغی‌های شهری دور مانده و از آرامشی بی‌نظیر برخوردار باشد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان گفت: مرمت خانه تاریخی خانه میرزا ابراهیم‌اعتصام‌الملک‌مستوفی‌آشتیانی با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان و مالک بنا با هدف استحکام‌بخشی بنا با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شد.
امیری اضافه کرد: بازسازی و مرمت بام، تزئینات آجری و نمای بیرونی ساختمان، اتاقها و برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به آن پی‌بندی بنا، شیب‌بندی و تسطیح اطراف این اثر تاریخی بازسازی شده‌است.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان با اشاره به اینکه بانو پروين اعتصامي شاعر بلند آوازه ایران نوه ميرزا ابراهيم اعتصام الملک آشتياني است گفت: حکایت خانه‌های تاریخی در ایران بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی کشور را تشکیل می‌دهند که تخریب آنها از میان رفتن شناسنامه فرهنگی و هویت تاریخی است.
او گفت: بنای خانه میرزا ابراهیم اعتصام الملک با شماره ۳۲۴۹۷
مورخ۱۳۹۸/۲/۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار