فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاي باندي كه تحت پوشش فروش اشياء عتيقه و سكه هاي قديمي در حدود ۱۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از ۱۴ نفر كلاهبرداري كرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 05 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمي شهرستاني"با بیان اینکه ‌از اين افراد ۵ هزار سكه تقلبي كشف شد افزود: با اعلام شكايت هايي تحت پوشش فروش اشياء عتيقه و سكه هاي قديمي در برخي از شهرستان هاي استان، بررسي موضوع به صورت تخصصي از سوي كارآگاهان پليس استان پيگيري و در دستور كار قرار گرفت.
وي اظهار داشت: در تحقيقات انجام شده از سوي مالباختگان مشخص شد كه پيامك هايي كه به ظاهر از سوي فردي كم سواد مبني بر پيدا كردن تعداد زيادي سكه طلا براي آنها ارسال شده و آنها به طمع كسب سود كلان با اين افراد وارد معامله شده و بعد از انجام معامله متوجه تقلبي بودن سكه ها شده اند.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: با توجه به سرنخ هاي كه در مراحل رسيدگي به اين پرونده ها به دست آمد، سرانجام اطلاعاتي از يك باند كلاهبرداري و حضور آنان در شهرستان خمين به دست آمد.
اين مقام ارشد انتظامي یادآورشد: در يك برنامه ريزي عملياتي، سه نفر از اعضاي اين باند با دو دستگاه خودروي سواري در محورهاي مواصلاتي شهرستان خمين شناسايي و در عمليات مشترك پليس آگاهي استان و ماموران انتظامي شهرستان خمين دستگير شدند و در بازرسي از خودروي آنها مقدار ۱۰ كيلوگرم سكه هاي تقلبي و چندين دستگاه تلفن همراه كه براي اقدامات مجرمانه خود استفاده مي كردند، كشف شد.
وي با بيان اينكه تا كنون ۵ هزار سكه طلاي تقلبي از اين افراد كشف شده است،ادامه داد:‌ در بررسي تخصصي كارشناسان پليس، مشخص شد كه اين افراد با ۲۵۰نفر براي انجام فروش سكه هاي تقلبي در سراسر كشور در تماس بوده اند كه در پيگيري هاي پليس، ۱۵ نفر از اين افراد كه در حدود ۱۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از آنان كلاهبرداري شده بود، شناسايي شدند.
سردار مفخمي شهرستاني با بيان اينكه تمام مبلغي كه از مالباختگان شناسايي شده، كلاهبرداري شده بود، به آنان مسترد شد، افزود:‌ اعضاي اين باند با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با صدور قرار قانون روانه زندان شدند و با توجه به احتمال كلاهبرداري ديگر آنان از افرادي ديگر در سطح كشور، تحقيقات پليس در اين پرونده همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار