رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به همشهریان توصیه کرد با توجه به آلودگی هوا تا حد امکان از خانه خارج نشوید و این مهم توسط بیماران قلبی عروقی، سالمندان کودکان و کسانی که دچار بیماری‌های ریوی هستند بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 05 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر سید محمد جمالیان افزود: آلودگی هوا در شهرهای صنعتی مانند اراک سبب بروز بسیاری از بیماری های تنفسی،ریوی و ... می‌شود بنابراین در روزهای آلوده توصیه می شود که تا حد امکان برای حفظ سلامتی خود از خانه خارج نشوید.
وی یادآورشد:آلاینده های هوا در روزهای آلوده به درون ریه نفوذ کرده و در رگهای بدن پخش شده و به ارگان‌های مختلف آسیب می‌رسانند.
وی تاکید کرد: در روزهایی که شاخص های آلودگی هوا بالا است به برخی نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است و رعایت آنها باعث می‌شود تا آسیب‌های ممکن به حداقل برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در این روزها از پیاده روی و دوچرخه سواری در خیابان های شلوغ جداً پرهیز کنید گفت:به جای ورزش کردن در محیط های باز در خانه ورزش کنید.
او یادآور شد: غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها نظیر میوه و سبزیجات را بیش از پیش مصرف کرده و کودکان را در فضای باز و آزاد قرار ندهید.
او افزود: در روزهای آلوده همه افراد جامعه تحت تاثیر این آلودگی قرار می‌گیرند اما بیمارانی که مبتلا به آسم،بیماری های قلبی و تنفسی،کودکان و سالمندان،مبتلایان به دیابت و زنان باردار باید بیشتر از همه مراقب خود و سلامتی شأن باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار