رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از آغاز به‌کار هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۲۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 03 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی این استان، افزود: بانوان برای فعالیت و شکل‌گیری توسعه فرهنگ قرآنی و عرصه‌های فرهنگی نقش پررنگی دارند و قادرند در حوزه آموزشی، تبلیغی و ترویجی تحول آفرین باشند.
وی با بیان این نکته که جلسات در حوزه‌های مختلف قرآن همچون تبلیغی، آموزشی و ترویجی برگزار شده است، اما جلسات با خروجی مناسب و کاربردی کمتر برگزار شده است، یادآورشد: حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف نشان از تأثیرگذاری آنان دارد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: به برکت انقلاب اسلامی فعالیت قرآنی رنگ و بویی دیگر به خود گرفت و بانوان در این عرصه بسیار خوش درخشیده اند و توانستند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.
حجت‌الاسلام سرلکیان با ابراز تأسف از این نکته که داشته‌های علمی بانوان قرآنی در فضای جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده است، اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های هدفمند باید راهکارهایی برای بومی‌سازی تعامل فعالان قرآنی در زمینه حقیقی و حقوقی داشته باشیم.
وی گفت: دستگاه‌های مختلف همچون اوقاف، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار دارند، اینکه چگونه با آنان تعامل داشته باشیم، نگاه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان مؤثر است.
وی تأکید کرد: نگاه هیئت اندیشه‌ورز قرآنی به فعالیت‌های استان زمینه معرفت‌افزایی و افزایش ارتقای سطح بصیرت قرآنی دختران نوجوان و جوان را فراهم و راهکار مناسبی انتخاب کنیم.
حجت‌الاسلام سرلکیان اظهارداشت:تزریق قرآن و مفاهیم آسمانی آن در بدنه خانواده‌ها مشکل اساسی است، با وجود اینکه در حوزه روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم خدمات بسیار خوبی انجام شده است، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.
این مقام مسئول عامل بودن به مفاهیم قرآن را متذکر شد و افزود: عاملان به قرآن باید به‌عنوان الگویی عینی به جامعه به‌ویژه جامعه مخاطب نوجوانان و جوانان به درستی معرفی شود.
وی با بیان اینکه باید راهکارهای ارائه شده به‌گونه‌ای باشد که مفاهیم کلام وحی به بدنه جامعه تزریق و ماندگار شود افزود:حضور فعال بانوان در فضای مجازی به چه میزان است و چقدر توانستیم با کمک آنان تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه بانوان و خانواده در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات بسیاری مواجه هستند، یادآورشد: مربیان، اساتید، پیشکسوتان و دیگر فعالان قرآنی راهکارهای خود را برای برون‌رفت از مشکلات حوزه بانوان مطرح کنند.
وی گفت: فرصت‌ها و تهدیدها برای ارائه راهکار مبنی بر توسعه فرهنگ قرآنی باید به خدمت گرفته شوند.
گفتنی است، در پایان این نشست رأی‌گیری به منظور انتخاب رئیس، نائب رئیس و دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان استان با حضور حداکثر اعضا انجام شد و اعظم تشیعی‌فرد به‌عنوان رئیس، کریمی نائب‌رئیس و بابایی به عنوان دبیر معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار